יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

שיעור צמיחת התמ"ג בישראל יעלה ל- 3%

שיעור צמיחת התמ"ג בישראל יעלה ל- 3%

י יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, בכנס השנתי של קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי המתקיים בטורקיה: כבר בשנת 2010 יעלה שיעור צמיחת התמ"ג בישראל לרמה של 3%

איתמר רוזן כ"ה בתשרי תש"ע - 13/10/2009 09:28

"בנקאות זהירה, שאני מאמין ודוגל בה, מעדיפה במקרים רבים מצבים שבהם תשואה נמוכה מלווה בסיכונים נמוכים, מאשר ההפך. המשבר האחרון המחיש עד כמה מכרעת בחשיבותה היא קריאה נכונה של החשיפות לסיכונים השונים", אמר יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, בכנס השנתי של קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי המתקיים בטורקיה.

יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים וציון קינן, מנכ"ל הבנק, אירחו בטורקיה עשרות ראשי בנקים מרחבי העולם במסגרת אירועי הכנס השנתי של קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי בטורקיה. במהלך הכנס אמר יאיר סרוסי בין היתר כי, בבנק הפועלים מעריכים כי כבר בשנת 2010 יעלה שיעור צמיחת התמ"ג בישראל לרמה של 3%. בשנים הקרובות יהוו הלימות ההון, הנזילות, והערכה נכונה של הסיכונים נושאים מרכזיים בתוכנית האסטרטגית של בנק הפועלים. הביטחון והאמון של הלקוחות תלויים במידה רבה ברמת המקצועיות שבה מטפל הבנק בנושאים של הלימות הון, נזילות, וסיכונים. לכן בבנק הפועלים מייחסים חשיבות רבה ביותר לתחומים אלה.

סרוסי סיפר עוד כי, קיים פגישות עם קובעי מדיניות ומקבלי החלטות ממדינות רבות ועם גורמים פיננסיים בינלאומיים. "הופתעתי ושמחתי לגלות כי רוב בני שיחי היו מודעים היטב לכך שכלכלת ישראל בכלל, ומערכת הבנקאות הישראלית בפרט, גילו עמידות גבוהה יחסית מול הזעזועים שעברו על הכלכלה העולמית בשנה וחצי האחרונה", אמר יו"ר בנק הפועלים.

עם זאת, הדגיש סרוסי, ישראל לא יצאה ללא כל פגיעה מן המשבר העולמי, וטרם חזרה לרמות הצמיחה הכלכלית של אמצע העשור. "שיפור בשוק העבודה, תוך צמצום האבטלה, והתייצבות ואף ירידת רמת הסיכונים בשוק האשראי – כל אלה הם תנאים הכרחיים להתבססות ההתאוששות של המשק הישראלי מהמיתון של השנה האחרונה".

להערכתו של סרוסי "אמנם עד כה התאוששות הכלכלה הגלובלית מן המשבר מרשימה, ונמנע משבר כלל-עולמי לטווח ארוך מהסוג שקרה ב- 1929, אך מדאיג מאד הגידול בגירעונות הממשלתיים ובחוב הציבורי, בעיקר בארה"ב, בריטניה ומדינות מפותחות אחרות. ההערכה בקרן המטבע הבינלאומית היא שכתוצאה מגידול זה, החוב הציבורי ב-10 המדינות המפותחות ביותר בעולם יגיע לרמה של 50,000$ בממוצע לכל אזרח! אלה רמות חוב ציבורי שכמותן לא ידע העולם המפותח מאז מלחמת העולם השניה. בעקבות התהליכים הללו, אנו בבנק הפועלים מעריכים שעקומי התשואה של אגרות חוב יתחילו לזוז כלפי מעלה, החל מנקודת זמן כלשהי במהלך שנת 2010.  כלומר, אנו סבורים שהריביות והתשואות הגלובליות לא יתמידו לאורך זמן ברמתן הנוכחית ,הנמוכה יחסית."

בהתייחסו לשוק החוץ בנקאי אמר כי "השוק החוץ בנקאי הוא חשוב כמשלים למימון הבנקאי. על קובעי המדיניות בישראל לחזור ולבחון כיצד לשפר את הפיקוח והרגולציה בשוק האשראי החוץ-בנקאי.   תפקיד הרגולציה בעתיד יהיה לקבוע את הכללים שיאפשרו צמיחת השוק החוץ בנקאי, תוך הקפדה על בקרת סיכונים".