יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

סקר תעסוקה עולמי מ'מנפאואר'

סקר תעסוקה עולמי מ'מנפאואר'

לכבוד השנה החדשה, סקר תחזית התעסוקה העולמי של מנפאואר לרבעון הרביעי של 2009 אופטימי: רבים משוקי העבודה בעולם מתקדמים במסלול הנכון

איתמר רוזן ג' בתשרי תש"ע - 21/09/2009 01:54

סקר תחזיות התעסוקה העולמי של מנפאואר מגלה כי גם ברבעון הרביעי רבים משווקי העבודה מתקדמים בכיוון הנכון, למרות שישנם מקומות שיתמודדו עם קשיים גם ברבעון הרביעי של 2009. עפ"י הסקר, השווקים המתפתחים מעוררים אופטימיות רבה יותר מאשר המדינות המפותחות החברות ב-G7. כמו"כ ישנו גידול במספר המעסיקים בארה"ב המדווחים כי ישמרו את מצבת כוח האדם הקיימת, מה שיחזק את היציבות בשוק העבודה. המעסיקים ההודיים והברזילאים מדווחים על התוכניות המקיפות ביותר בעולם לגיוס כוח אדם.


מנכ"לManpower   ישראל מסרה כי: "הרבעון השלישי של 2009 אופיין בגידול בדרישה של המעסיקים לעומת הרבעון השני שאופיין בהתייצבות, ועל כן תחזיות התעסוקה שלנו לרבעון הרביעי הן אופטימיות. "


מילווקי, וויסקונסין, ארה"ב (8 בספטמבר, 2009) – לפי תוצאות סקר תחזית התעסוקה העולמי של Manpower, שפורסמו היום על-ידי Manpower Inc. (NYSE: MAN), הרבעון הרביעי של שנת 2009 ימשיך להציב אתגרים בדרכם של מחפשי התעסוקה בשוקי העבודה העולמיים. עם זאת, בשני שלישים בקירוב של המדינות והאזורים שנסקרו חל שיפור מסוים בציפיות גיוס כוח האדם של המעסיקים, וייתכן כי הדבר מעיד על שינוי לטובה בדפוס הקיצוצים שנותר בעינו במשך מספר רבעונים.
 

תוכניות הגיוס חזקות במיוחד בשווקים המתפתחים של הודו וברזיל, אך ממשיכות להיות חלשות בארצות הברית. עם זאת, אחוז גבוה יותר מקרב המעסיקים האמריקנים חוזים כי רמות כוח האדם יישארו ללא שינוי ברבעון הקרוב ומגמה זו מעידה על יציבות מסוימת. התחושות לגבי גיוס כוח האדם נותרות שליליות בעיקרן ברחבי אירופה, אם כי התחזיות השתפרו בכמעט מחצית מן המדינות, לעומת התחזית לרבעון השלישי.


"ההזדמנויות שעומדות בפני דורשי העבודה עדיין מוגבלות, שכן הנתונים שלנו מלמדים כי שוקי העבודה ברחבי העולם לא צפויים לחוות התאוששות ברבעון הרביעי. החדשות הטובות הן, כי נראה שרבים מן השווקים נמצאים בדרך הנכונה, כפי שמעידות התוצאות שהתקבלו מ-20 מדינות ואזורים ומלמדות על תזוזה חיובית ביחס למצב שהיה קיים לפני שלושה חודשים", אומר ג'פרי א. ג'ורס, יו"ר ומנכ"ל Manpower Inc.. "מעניין שהמעסיקים בשווקים המתפתחים מגלים אופטימיות רבה יותר לגבי גיוס כוח אדם לעומת עמיתיהם בשווקים מפותחים יותר. בעוד שההשוואה בין רבעון לרבעון מעידה על שיפור צנוע בשש מתוך מדינות ה-G7 – להוציא קנדה – כל המדינות מדווחות על תחזית גיוס שלילית. לאור ההיחלשות המתמשכת בביקוש למוצרים ולשירותים שלהם, המעסיקים ממשיכים להיות סלקטיביים מאוד בתהליך הגיוס והדבר גורם לשוק עבודה עצל".


המעסיקים ב-17 מתוך 35 הארצות והאזורים שכוסו על-ידי הסקר צופים פעילות חיובית כלשהי בתחום הגיוס כבר ברבעון הקרוב, בעוד שמעסיקים ב-15 אזורים מדווחים על ציפיות גיוס שליליות, כאשר 10 מהם מדווחים על תוכניות הגיוס החלשות ביותר שלהם מאז הוחל בביצוע הסקרים. מעסיקים ב-31 ארצות ואזורים מדווחים על תחזיות חלשות יותר משנה לשנה. תוכניות גיוס כוח האדם המקיפות ביותר הן ביותר בהודו, ברזיל, קולומביה, פרו, סין, אוסטרליה, סינגפור, קוסטה ריקה, קנדה, טייוואן ופולין ומתאפיינות בחולשה הרבה ביותר ברומניה, ספרד, אירלנד, יפן ומכסיקו.


אירופה, המזרח התיכון ואפריקה 


ב-18 הארצות שנסקרו באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) ממשיכים מעסיקים רבים לדווח על תחזית גיוס שלילית עבור הרבעון הקרוב, כאשר המעסיקים בפולין, נורבגיה, שבדיה ודרום-אפריקה הם היחידים המדווחים על פעילות גיוס חיובית, אם כי איטית. עם זאת, לעומת הנתונים שהתקבלו לפני שלושה חודשים, ניתן ללמוד על שיפור התחזיות בשמונה מדינות באזור EMEA. לעומת זאת, במקרים שבהם ניתן לבצע השוואות משנה לשנה, כוונות הגיוס חלשות יותר ב-15 מדינות. תוכניות התעסוקה החזקות ביותר זוהו בפולין ואילו החלשות ביותר – ברומניה.


"שמונים אחוזים מכלל המעסיקים באירופה מדווחים לנו כי לא יבצעו כל שינוי במצבת כוח האדם שלהם, וסביר להניח שהדבר יתרום ליציבות שוק העבודה ברבעון הרביעי", אומר ג'ורס. "דורשי העבודה במגזר הייצור ימשיכו להתמודד עם שוק קשה, במיוחד בגרמניה, שבה ממשיכים המעסיקים להנמיך את ציפיות הגיוס שלהם זה הרבעון השישי ברציפות".


אסיה פסיפיק


בשישה מתוך שמונה האזורים והמדינות שנסקרו באזור אסיה פסיפיק ניכר שיפור בתוכניות התעסוקה. עם זאת, פעילות הגיוס של כוח האדם צפויה להיות איטית יותר מאשר הפעילות המאפיינת את הדפוסים ההיסטוריים באזור זה. תחזיות התעסוקה חזקות ביותר בהודו, סין ואוסטרליה, בעוד שהתחזיות החלשות ביותר מדווחות ביפן ובניו זילנד – המדינות היחידות באזור שהתחזיות בהן שליליות. לעומת הנתונים שדווחו לפני 12 חודשים, ציפיות הגיוס של המעסיקים חלשות יותר בכל הארצות ובכל האזורים, ובמיוחד ביפן, הודו והונג-קונג".



"המעסיקים ההודיים ספגו את הפיטורין שמומשו במהלך הרבעון השלישי ומציינים שיחדשו את תהליכי גיוס העובדים בקצב שמרני, אם כי רובם מתכוונים לשמר את מצבת כוח האדם הקיימת שלהם עד לסוף השנה. התמריצים הממשלתיים הכרוכים בפרויקטים בתחום התשתית תורמים לתוכניות הגיוס המואצות במגזר הכרייה והבנייה של הודו", אומר ג'ורס. "לעת עתה, ציפיות גיוס כוח האדם בסין הן בין האופטימיות ביותר לשנה זו ולמעשה, ביחס לנתונים שדווחו לפני שלושה חודשים, ניתן לזהות שיפור בכל מגזרי התעשייה ובמיוחד בענפי הכספים/הביטוח/הנדל"ן ובמגזרי השירותים".


ארצות אמריקה


מתוך תשע המדינות שנסקרו ביבשת אמריקה, ניתן להבחין בשיפור של ציפיות גיוס כוח האדם לעומת התחזיות שדווחו לפני שלושה חודשים בכל המדינות, להוציא ארצות הברית ומכסיקו – שם נמצאות תוכניות הגיוס של המעסיקים ברמתן הנמוכה ביותר מאז החלה Manpower בביצוע הסקר. לעומת זאת, השוואות משנה לשנה מלמדות על פעילות גיוס חלשה יותר לרוחב האזור כולו. ברבעון זה סקרה Manpower לראשונה גם את המעסיקים הברזילאיים.


"יציבותן של תוכניות התעסוקה נתמכת על-ידי מגזר השירותים, ש-37 אחוזים מקרב מעסיקיו צופים הוספת עובדים במהלך הרבעון הקרוב. האופטימיות של המעסיקים בקנדה זוכה לחיזוק חיובי, כאשר מגזרי הבנייה, הכספים, הביטוח והנדל"ן נחשבים כמבטיחים ביותר מבחינתם של דורשי העבודה", מציין ג'ורס. "דרומה משם, שוקי ארצות הברית ומכסיקו ממשיכים שניהם להיאבק, כאשר רוב המעסיקים ממשיכים במגמת ההקפאה של גיוס העובדים ובוחרים במקום זאת לבצע את העבודה באמצעות כוח האדם הקיים, עד שיסתמן שינוי לטובה במצב".