יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

תמונות חמימות מלונדון הקרה

תמונות חמימות מלונדון הקרה

מ.ל. בקר בלונדון האנגלית, ותיעד עבורנו את האתרים והטקסים הבריטיים המוכרים כל כך. מה ששבה את ליבו במיוחד היו הסממנים היהודיים החמים שמצא בארץ הקרה, והריהם לפניכם.

יוחנן וויסברג כ"ו באב תשס"ט - 16/08/2009 15:18

מ.ל. שזה עתה שב ממערב אירופה חשב עלינו עוד בתחילת מסעו, בגלריה ששלח אלינו תוכלו לראות תצלומים מרגע ההמראה וטיסתו בשחקים, וגם כאלו המתעדים נקודות מעניינות שעל פי אופי הגולשים - ידע שיעניינו אתכם ואותנו ביותר. אגב, נראה כי במדור תהייה לנו עוד מעט גלריה מיוחדת של בתי חב"ד ברחבי העולם, בינתיים, המרכז החב"די שאת תמונתו תמצאו כאן בגלריה,  אינו הראשון, ואם אתם מכירים את חב"ד ואת המדור הזה - אתם יודעים לבד, שהוא גם ממש - לא האחרון.

בימי קיץ לוהטים אלו, הרי לכם גלריה מרעננת מארץ קרירה יותר, ומה לעשות, גם קרה יותר... בבקשה:

 

.M.L
'ממעוף הציפור', איזו הגדרה פסטורלית... לא שתמיד היא נותרת פסטורלית שכזו, העובדה, כי ציפורי הברזל טסות באותו הגובה של הציפורים החיות, מהווה את אחד הגורמים לאסונות התעופה. בשביל זה יש את 'תפילת הדרך'. מ.ל.
.M.L
לא משנה באיזה גיל, ולא משנה מספרה הסידורי של הטיסה אצלכם, הריחוף בתוך שמיכת העננים תמיד יוצר את הדחף להביט החוצה, לחזות בעבים התפוחים, שבאופן טבעי מצויים מעלינו, ועתה, לפתע, אנו חוזים בהם בגובה העיניים. אמנם חשים כילד קטן, ולא כל-כך נעים להיצמד לחלון כמו כל התשב"ר, אבל אם יש מצלמה- וסיפור על גולשים שייהנו מכך- יש גם תירוץ טוב... מ.ל.
.M.L

וזו כבר אנגליה. למרות שאם תשימו לב- הנקיון האנגלי לא בדיוק בולט כאן בכל פינה- ואולי אפילו להיפך.
במחשבה שניה- בטוח שלהיפך, כמה לכלוכים ברדיוס של מטרים בודדים? אפילו בישראל כבר שומרים על הנקיון.

נו, טוב, פחות או יותר...

מ.ל.
.M.L
והנה המזרקה בתקריב. אה, שם אין מס בצורת. מ.ל.
.M.L

התמונה הזו כהה, ממש ניתן לחוש גשם באופק (הרחוק או הקרוב) רגע, אולי זו בכלל המזרקה הנוספת שמעניקה את התחושה הזו?

מ.ל.
.M.L
גשר ווסטמיניסטר שעל נהר התמזה. מי היה בלונדון, ואין באמתחתו תמונה דומה לזו? מ.ל.
.M.L
מי היה בלונדון והעז לעלות על הגלגל הענק האימתני הזה?  מ.ל.
.M.L
והנה ה'ביג בן' המוכר כל כך, אם זכרוני אינו מטעה אותי, תמונתו כבר מתנוססת במדור בגלריה של גולש אחר. מ.ל.
.M.L
 אנדרטת החייל האלמוני ב'גרין פארק'. מ.ל.
.M.L
חזית ארמון בקינגאהם. מאות צובאים שם, בסמוך לארמונה של המלכה, רק כדי לחזות ברובוטי האדם בצבעי שחור-אדום עושים צחוק מעצמם... לצברים הישראלים, זו בהחלט אטרקציה של ממש. מ.ל.
.M.L

והנה 'שוטים בפעולה'. בעצם, לא הם השוטים, כי אם נותני הפקודות להם.
אין ישראלי שחזר מלונדון ולא טרח להדגים את הארשת הקפואה של חיילי המשמר במדיהם המצוחצחים... בעלי מוסר לקחו מכאן דבר אחד- את האפשרות לעמוד על משלי חז"ל בנוגע לכבוד מלך בשר ודם שהינו כאין וכאפס למה שעלינו לחלוק למלך מלכי המלכים. אנו, כיושבי הארץ הזו, לא כל-כך בעלי מושגים בתחום, או יכולת דמיון על בסיס מציאותי, אז הנה- מעט מזעיר.

מ.ל.
.M.L
"הללוהו בצלצלי שמע..." על דרך המשל, כמובן. מ.ל.
.M.L
האוטובוס האנגלי... מ.ל.
.M.L
ותאי הטלפון. מדהימה השמרנות הבריטית הזו, סמליהם של האנגלים אינם משתנים על פי צווי האופנה. זו המורשת, ועליה הם שומרים מכל משמר. הלוואי על מדינתנו... מ.ל.
.M.L
בית חב"ד על הרחוב הראשי סטמפורד היל. מ.ל.
.M.L
ועתה קרוב, חם ומזמין. בתי חב"ד בכל רחבי העולם כבר הפכו מזמן לאגדה. לדעתי, הם אף חזקים ממנה: האמרה טוענת כי בכל מקום על פני הגלובוס תמצא שני דברים: קוקה-קולה וחב"ד. בפועל, המציאות של חב"ד חזקה יותר, נראה מה תמצאו קודם באישון ליל בארץ נכר- קיוסק סגור עם שלט של 'קוקה קולה' או את החב"דניק מאיר הפנים התורן? מ.ל.
.M.L
בלב ליבה של בריטניה, מתנוססס בגאווה השלט המכריז באותיות לטיניות: 'ירושלמי'. טוב, האנגלים היו רגילים לשהות בירושלים ולשלוט עליה, נפרגן להם איזו מזכרת מימי המנדט. מ.ל.
.M.L
והכי חשוב- סמל ההכשר 'כדתיא'! מדהים עד כמה מחמם את הלב  לפגוש סממנים יהודיים בנכר, ולהנציח אותם בחדווה. כאלו אנו, אמנם עם מפוזר ומפורד בגלות, אך אחים יהודיים נמצא בכל מקום! מ.ל.

ותודה לגולש מ.ל. על שחשב עלינו והגיש את הגלריה היפה הזו!

  1. 3. ארץ הקודש
    ישראלי 18/08/2009 14:29
    ישראל יותר יפה
  2. 2. בית חבד
    לונדוני בעבר 17/08/2009 15:00
    בית חבד הוא לא בית חבד במובן הרגיל של המילה, אלא בית ספר חבדי
  3. 1. כמה הערות
    שולי קרויס 16/08/2009 16:10
    1. מי שהיה באנגליה והעז שלא לעלות על הגלגל הענק המדהים הזה, חבל על כרטיס הטיסה שלו. אין נוף מדהים יותר ממה שתראו בראש הגלגל הזה, נסיעה איטית ונעימה של כ-40 דקות, חויה ששווה כל גרוש.
    2. חנות ירושלמי, היא חנות הפלאפל היחידה בכל רחבי הממלכה הבריטית, לפי דעתי.