יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

"יער יתיר 2006"

"יער יתיר 2006"

"יער יתיר" בוקבק באדר תשס"ח ונשאר ביקב למעלה משנה להתיישנות נוספת בבקבוק

איתמר רוזן ג' באלול תשס"ט - 23/08/2009 17:08

"יער יתיר" הינו יין הדגל של יקב יתיר. יין "יער יתיר" מיוצר מענבי חלקות הכרם אשר הניבו את היינות האיכותיים ביותר בשנת בציר נתונה, בדגש על עושר ניחוחות וטעמים ויכולת התיישנות ארוכה. הרכב הזנים משתנה משנה לשנה בהתאם לאופי הבציר במטרה להבליט את האופי "היתירי" ומיוחדות האזור וכרמיו.

"יער יתיר 2006" הופק מענבי קברנה סוביניון (50%), פטי וורדו (38%) ומרלו (12%). היין התבגר במשך 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות. הוא בוקבק באדר תשס"ח ונשאר ביקב למעלה משנה להתיישנות נוספת בבקבוק.


"יער יתיר 2006" מתאפיין בצבע סגול עמוק ובניחוחות מרוכזים ודחוסים של פירות יער שחורים. היין מציג שילוב בין עוצמת ניחוחות וטעמים האופיינית ליינות יקבי יתיר לבין אלגנטיות, מבנה וחמיצות מאוזנת. הוא מהנה לשתיה כבר עתה אך בתנאים נאותים יוכל להתיישן היטב עוד שנים ארוכות.


יתיר - היקב


יקב יתיר ממוקם בלב בקעת ערד, למרגלות המצודה בתל ערד המקראית. היקב החדיש והמשוכלל הוקם בשנת 2000 כמיזם משותף של חקלאים מישובי החבל ושל יקבי כרמל אשר זיהו את פוטנציאל האזור לגידול ענבים והפקת יין משובח. תפיסת העולם ביקב יתיר דוגלת בשימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר ובידע העדכני ביותר על מנת למצות את פוטנציאל האיכות של הענבים תוך שימור האופי האזורי של היינות. על מנת לבטא את מאפייניו הייחודיים של אזור הגידול מותאמים המיכלים ושיטות העבודה ביקב לגודל חלקות הכרם. על ידי כך נשמרת זהות החלקות משלב הבציר ועד שלב המילוי בבקבוקים.