יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

יוקם עירוב חדש בשכונת קריית יובל בירושלים

הוגשו מסקנות הוועדה המקצועית שהקים ראש עיריית ירושלים

אבי משה ט"ז באייר תשס"ט - 10/05/2009 12:32
האם יהיה סוף למאבקי העירוב בירושלים? ועדה מקצועית של עיריית ירושלים הגישה בימים האחרונים את מסקנותיה בעניין, המסדירה את נושא העירוב בעיר.

בשנה האחרונה סערו הרוחות בירושלים, בעקבות מאבקם של גורמים חילוניים בשכונת קריית יובל בעיר, שהרסו באופן שיטתי, מדי שבת בשבתו, את עמודי העירוב שהוצבו באיזור השכונה. באחד המקרים תפסו אנשי ועד העירוב את המשחיתים, ובהם פרופסור בכיר באוניברסיטה העברית, שאף נחקר במשטרה. בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה, החליט ראש העירייה, ניר ברקת, להקים ועדה מקצועית שתדון בעניין ותקבל החלטות.
 
הוועדה דנה במשך מספר חודשים במכלול הנושאים הקשורים לתחום העירוב בירושלים וקיימה דיונים בהשתתפות כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים בהם רבנים, אישי ציבור, נציגי המנהלים הקהילתיים והתושבים. במסגרת זו הובאו לדיון ההיבטים השונים כגון דעת תושבי השכונות, היבטים סביבתיים, בטיחותיים, חוקיים והלכתיים.
 
במסיבת עיתונאים שכינס, הציג ראש העירייה, ניר ברקת, את עיקרי מסקנות הועדה:
 
באזור שכונת קריית יובל יוצג תוואי עירוב חילופי בהסכמה ובתיאום עם המנהל הקהילתי, ויפורק העירוב הפרטי בשכונה.
 
הקמת עירוב חדש בעיר לא תתאפשר באופן לא-חוקי והיא תבוצע רק על-פי הנוהל שקבעה הוועדה בהתאם לחוק, באופן בטיחותי ובתיאום עם הגורמים המקצועיים בעיריית ירושלים. 
 
קווי העירוב הקיימים בירושלים יוסדרו בחוק. עיריית ירושלים תמשיך לפקח ולהסיר עמודים אם יוצבו בניגוד לחוק. המועצה הדתית בירושלים שהינו הגוף העירוני לשירותי הדת היא הסמכות ההלכתית לקביעת דרישות ההלכה בנושא העירוב וזאת באמצעות הרב הממונה על מחלקת העירובים בעיר. בנוסף, העירוב יוכר כתשתית עירונית חוקית וייכלל במפת התשתיות העירוניות.
 
ברקת מתח ביקורת על המתנגדים החילונים בשכונת קריית יובל, שהרסו באופן שיטתי את עמודי הערוב שהקימו התושבים החרדיים, יחד עם ועד "עירוב מהדרין", וציין כי עבודת הוועדה ומסקנותיה מוכיחות כי דרך "ההידברות ושיתוף הפעולה ניתן להגיע לשמירה על מירקם החייב בעיר ירושלים ואין דרך אחרת מלבדה. הוכח כי בכיפופי ידיים ובנקיטת צעדים קיצוניים לא מצליחים להגיע לתוצאות והישגים כל שהם. מסקנות הועדה והחלטותיה מביעות את האמת הירושלמית האמיתית, לפיה בירושלים יש מקום לחיים משותפים זה לצד זה לכל אדם ולכל קבוצה ובאופן המאפשר לכולם לחיות ע"פ אמונתם".
 
בראשות הוועדה עמד מנכ"ל העירייה, יאיר מעיין וחברים בה מנכ"ל החברה למנהלים קהילתיים בירושלים צביקה טשרניחובסקי, הממונה על מחלקת עירובין במועצה הדתית, הרב אברהם קצנלבויגן ויועץ ראש העיר הרב אברהם קרויזר.