יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

"הביקור הזה מעודד לבוא שוב"

כך אמר מנהל האגף לחינוך מוכר שאינו רשמי במשרד החינוך, בסיור במודיעין-עילית

אבי משה י"ב באייר תשס"ט - 06/05/2009 11:34
מנהל האגף לחינוך המוכר שאינו רשמי, מר יהודה פינסקי, ערך אתמול (יום ג') סיור מקצועי ראשון מאז כניסתו לתפקידו במשרד החינוך בעיר מודיעין-עילית, כאורחו של ראש העיר הרב יעקב גוטרמן. הביקור נערך יחד עם צוות מורחב מאנשי משרדו, במטרה ללמוד ולעמוד מקרוב על צרכי החינוך החרדי במודיעין עילית ובציבור החרדי בכללותו, וכן להעתיק את הפתרונות הייחודיים שנעשו בעיר למוסדות החינוך החרדי בכל רחבי הארץ. במרכז הביקור הכריז כי הנחה את משרדו שהאגף בראשותו יתמקד אך ורק בחינוך החרדי, מלבד המשך מתן הרישוי למוסדות, מתוך מטרה להביא באגף לשיווין תקציבי במוסדות אלו.
 
הביקור החל בשעות הבוקר בישיבת עבודה בלשכת ראש העיר הרב גוטרמן, בה סקר רה"ע את התפתחותה המיוחדת של העיר בנושא החינוך והבעיות הקשות של מוסדות החינוך החרדי מול משרד החינוך והאגף שבתחום אחריותו במוסדות הפטור, החל מהמצוקה הקשה בהליך הרישוי ועד בעיות אפליה בתקצוב החינוך החרדי בנושאים שונים, בעוד שהחינוך הפורמאלי במגזר הכללי מתוקצב בנושאים שונים דרך המחוזות, וביקש את סיועו – כמחוז לחינוך החרדי, להשוואת התנאים באגף שבראשותו.
 
משם יצאה הפמליה לסיור עבודה במשך כמה שעות במוסדות החינוך בעיר. בכל מקום הובאו ההדגשים המיוחדים הנדרשים למוסדות החינוך החרדי. מר יהודה פינסקי וצוות משרדו הביעו את התרשמותם העזה מהיצירתיות, ההתייעלות והמקצועיות בכל מקום.
 
בביקור במכון 'נעלה' המסייע לילדים הסובלים מליקויי למידה, ציין הרב ישי שליף, מנהל השירות הפסיכולוגי, את פרויקט 'מעלות' המתבצע במסגרת הפעילות במקום, ונותן מענה לצרכים הייחודיים של ילדי כיתות ג' וד' הזקוקים לסיוע מקצועי, וזאת לאחר שעברו אבחון לפי המלצת המלמד. כן נשאה דברים המנהלת גב' ד. שיף. הפרויקט מופעל בת"תים ללא תשלום, תוך גיוס משאבים מיוחדים ע"י רה"ע.
 

 

דוברות העירייה
עבודה מרשימה ביותר. פינסקי וגוטרמן צלם

 

לאחר מכן ביקרה המשלחת בספריה הציבורית המכילה 34,000 ספרים ו-4,700 מנויים, תוך הקפדה מיוחדת לספרות על טהרת הקודש בלבד. בתום הביקור בספריה רחבת הידיים, אמר מר פינסקי, כי "ספרייה חרדית מלאה באנשי העיר כל הזמן מהווה תופעה נדירה וייחודית. זו רמה מקצועית של עבודה מרשימה ביותר".
 
ביקור מרגש במיוחד נערך במוסדות החינוך המיוחד בעיר, מתוך מטרה לעמוד על צרכי ילדים אלו ובעיות האפליה של אישורי הסמ"ע ואישור תקנים בכיתות החינוך המיוחד לעומת המגזר הכללי. כן ביקר באשכול הפיס בו מתבצעת פעילות העשרה עניפה לתלמידות בתיה"ס במגוון תחומים מקצועיים ע"י העירייה.
 
בישיבת סיכום שנערכה בצהרי היום בחדר הישיבות של העירייה, הודה מר פינסקי לרב גוטרמן על הביקור המיוחד שהביא לו תועלת מעשית ודרכי חשיבה ופתרונות לכלל מוסדות החינוך של הציבור החרדי ברחבי הארץ. "ידעתי שלא נספיק לראות הכל", אמר. "יש הרבה מוסדות, היה ברור לי שמטרת הסיור בעיני הרב גוטרמן, אינה רק בכדי להראות את הבעיות, אלא, להכיר מה זו עיר חרדית ומה זו מטרת ניהול עיר חרדית, ובפרט אופן ניהולה המעורר השתאות ע"י הרב גוטרמן. זו הייתה מטרתי בביקור וע"כ אני מודה, הביקור הזה מעודד לבוא שוב".
 
בהמשך עמד על הפתרונות שעלו לגבי מוסדות החינוך המיוחד וציין כי החינוך המיוחד קרוב לליבו גם מבחינה רגשית. "אם נפעל נכון ברשויות המקומיות בערים חרדיות ובמקומות בעלי ריכוז חרדי בשיתוף השלטון המקומי, נוכל לבנות תהליכים שיביאו את השינוי מלמטה בכל הנוגע למוסדות. ממודיעין-עילית נוכל להעתיק את הפיילוט לכלל הערים החרדיות".
 
כן הודיע כי יפעל יחד עם רה"ע להסדרת נושא הרישוי למוסדות החינוך החרדי, בשת"פ עם שאר הנציגות החרדית.
 
במרכז דבריו ציין כי משרד החינוך נערך לשינוי מהותי במבנה הארגוני, ליישם מדיניות אותה טבע, שהאגף בראשותו יכונה "אגף א' לחינוך חרדי ולרישוי מוסדות חינוך", ובהתאם לכך יעסוק בצרכי החינוך החרדי בלבד בכל הליך הפיקוח, מלבד מתן הרישוי למוסדות החינוך, שבכך ימשיך לפעול בכלל המוסדות בארץ. "נפעל בע"ה להביא לשוויון תקציבי באגף בכלל מוסדות החינוך החרדי".
 
בסיום דבריו הזכיר את פגישתו הראשונה עם הרב גוטרמן, וסיכם כי "הייתה זו חוויה מרגשת כמעט עד דמעות לראות את כל מה שנעשה בעיר והארגון המקצועי בחינוך". כן הודה למנהלי האגפים ולצוות המקצועי של העירייה שהשתתף בביקור.