יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

היערכות למניעת דליקות בל"ג בעומר בב"ב

ראש העיר לתושבים: סייעו לנו להיאבק במדורות המסוכנות

משה שוורץ י' באייר תשס"ט - 04/05/2009 13:15
עיריית בני-ברק תפעיל לקראת ליל ל"ג בעומר, יום שני, אור י"ז באייר, צוות גדול של עובדים וסיירים למניעת דליקות במקומות שיש בהם סכנה לציבור.
 
ראש העיר הרב יעקב אשר, יצא בימים אלו בקריאה לציבור לסייע לה במאבקה במדליקי מדורות בסמוך לחוטי חשמל, למבני ציבור, בקרבה יתירה לבתי-מגורים או בתוככי גינות ציבוריות שיש בהן סיכון האוכלוסיה הסמוכה.
 
לא אחת, הוברר, כי הודלקו מדורות בכניסות לבנייני ציבור שגרמו נזקים למבנים. בפנייתה מבקשת העירייה להשפיע על הילדים להימנע מפגיעה בעצים ובצמחים שבגינות עירוניות, בציינה, כי בכריתת עצים וצמחים לצורך מדורות יש איסור של השחתת עצים וגם גזל של כלל הציבור, כך שבהדלקת מדורות בעצים כאלו יש משום מצווה הבאה בעבירה.
 
לפני ימים אחדים נערכה פגישת עבודה, בהשתתפות הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח; מר נתנאל נחום, מנהל אגף תברואה; מר חיים נוגלבלט, מנהל אגף לשירותים חברתיים; מר צבי פוזננסקי, מנהל מח' הנטיעות; טפסר שמעון בן-נר, מפקד תחנת כיבוי-אש ; רפי אלגבלי, קצין כיבוי; מר שלמה בורובסקי, מנהל המוקד העירוני מטעם החברה המפעילה את המוקד. בפגישה זו סומנו האתרים העלולים להיפגע כתוצאה מדליקות בלתי אחראיות והוחלט על תגבור כוחות לסיורים באתרים אלו ובגינות הציבוריות. בסיורים יטלו חלק פקחים עירוניים ושוטרים. מח' הביטחון של העירייה תתוגבר במאבטחים ובניידות סיור, החל משעות הצהריים שלפני ליל ל"ג בעומר ועד לאור הבוקר.
 
המוקד העירוני יגביר את צוות התורנים כדי לקבל הודעות מתושבים על מוקדי תבערה מסוכנים ויפעל למניעת נזקים למוסדות חינוך, לתשתיות חשמל וטלפונים ולמתקני משחקים בגינות הציבוריות.
 
תחנת כיבוי-אש של איגוד ערים בני-ברק, בראשותו של חבר הנהלת העירייה, הרב פנחס צברי ומפקד התחנה, טפסר שמעון בן-נר החליטה לקיים בשבוע בו חל ל"ג בעומר, שבוע למניעת דליקות. השבוע יכלול פרסומי חוצות, הדרכות ופרסום של דף הנחיות מקצועיות להבערת מדורות ל"ג בעומר, העוסקות במיקום המדורה, שיטות ההדלקה, לבוש הולם בקרבת המדורה ואמצעי בטיחות.
 
מזכיר העירייה ודוברה, אברהם טננבוים מסר, כי שעות אחדות בטרם יחל ל"ג בעומר יערכו כבאי התחנה סיור מקיף בכל האזורים ויהרסו דליקות שיש בהן סיכון. בל"ג בעומר תתוגבר התחנה בשתי משמרות של עשרות כבאים ומתנדבים וכל כלי-הרכב שבה יופעלו בכל מידת הצורך.