יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

200,000 איש יאכלו ב"אהל הרשב"י" במירון

היערכות לוגיסטית חסרת-תקדים לקראת הגעתם של רבבות החוגגים בל"ג בעומר במירון

שלמה דביר ט' באייר תשס"ט - 03/05/2009 13:03
היערכות מוגברת באגודת "אהל הרשב"י", לקליטת חצי מיליון המתפללים שיעלו בל"ג בעומר להתפלל בציון הרשב"י במירון. בימים אלה מסיימים באגודה את ישיבות ההכנה וההיערכות לקליטת מאות אלפי האורחים.
 
אגודת "אהל הרשב"י" שבראשות הרב שרגא שניצר, מחלקת במהלך כל השנה שתייה חמה וקרה, מזונות ומיני מתיקה לציבור העולים לשפוך שיח בציון הרשב"י במירון.

כמי שמסר את עצמו למען המקום הקדוש ודאגה לציבור, מבקש הרב שניצר להזכיר בראשית דבריו את השירות החינמי אותו השיק הארגון בשנה האחרונה. "לכל יהודי יש זכות להתפלל על הציון, ומי שאינו יכול לעשות זאת יוכל לשלוח לנו את שמו דרך האתר שלנו, ומתנדבי הארגון יעתירו על הציון עבורו", את השמות ניתן לשלוח דרך האתר של אוהל הרשב"י בלינק הבא:  קוויטל.
 
בימים אלה גם נערכים ב"אהל הרשב"י" לקראת הפעלת המערך הארגוני הגדול, של הגשת שתייה חמה וקרה ומזון לרבבות-רבבות החוגגים במירון, וכן להפעלת מערכות הגברה להעברת צלילי המוסיקה של ל"ג בעומר לכל איזור הציון.
 
הרב מ.פ. פרידמן, מראשי המערך הלוגיסטי של "אהל הרשב"י", מספר על הכמויות העצומות שהוזמנו לל"ג בעומר: "הזמנו יותר משני טון תפוחי אדמה טריים מסוג א' להכנת פשטידות תפו"א וחמין. יותר מחצי טון אטריות להכנת פשטידות אטריות. 2.5 מיליון כוסות חד-פעמי יחולקו במהלך ליל ויום ל"ג בעומר לרווחת אלפי העולים לציון". היערכות מיוחדת בארגון לסייע בידי אלפי יהודים המבקשים לקיים דרך הארגון את המנהג הידוע של חלוקת ח"י רוטל שתיה לבאים מירונה.
 
הבישולים יתחילו כבר ביום ראשון הקרוב, בתוך סירי-ענק, ועד לל"ג בעומר, במשך 24 שעות ביממה, יתבשלו כל המטעמים שיחולקו לציבור. לצורך כך הושכרו מקררי מזון ענקיים ומיוחדים.

מאגודת "אהל הרשב"י" נמסר, כי בחניון הממוקם בכניסה למושב מירון ייבנו שני אהלים ענקיים לגברים ולנשים, כשבכל אחד מהם 1,000 מקומות ישיבה. לפי ההערכות, יותר מ-200,000 אלף איש יאכלו מהמטבח של "אהל הרשב"י". כבכל שנה, גם השנה תחלק האגודה, לאחר תפילת שחרית, 400,000 שקיות שוקו ועוגיות בוקר טריים.
 
בימים ננעלת ההרשמה למנגנים שיזכו לנגן על בימת התזמורת שע"י "אהל הרשב"י" ברחבת הכניסה לציון הק', וככל הנראה שבשעות הראשונות של הערב, מאחרי מעריב עד לחצות הלילה ינגנו הצוות בראשות ר' מוסא ברלין ור' חיליק פרנק. בנוסף, ינגנו וינעימו בכלי זמרם, ר' אברהם בנדר, האחים קלצקין, ועוד.
 
הרב שרגא שניצר מסר, כי פעילי האגודה נערכים גם לגיוס כספים בהיקפים גדולים, במיוחד השנה, לאור הקיצוץ החד בתרומות, ולאור העלייה הדרסטית במחירי מוצרי המזון. ההערכה היא, כי העלות הסופית של פרויקט ל"ג בעומר יגיע לכמיליון דולר. "אני מקווה שהציבור יטה שכם, יעמוד לצד הארגון, יתרום יותר מכפי יכולתו ויהיה שותף לפעילות המבורכת כל השנה", אמר הרב שניצר.

המעוניינים להשתתף בהוצאות הכלליות או לתרום ח"י רוטל, יכולים לעשות זאת דרך האתר בלינק הבא: ח"י רוטל, ניתנת גם האפשרות שאחד המתנדבים ידליק עבורכם נר על הציון, המעוניינים יוכלו לפנות לארגון בלינק הבא: הדלקת נר
  1. 1. אני חייב תודה לארגון הזה
    הראל 03/05/2009 15:32
    הארגון הזה דאג לי לאוכל בשבת אחת כשהייתי ממש רעב, כל הכבוד להם.