שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

רמות: ברקת פוגע בילדי השכונה

תושבי רמות הגישו עתירה דחופה לבית המשפט נגד ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ועיריית ירושלים, נגד כוונתם לפנות כיתות בי"ס בית יעקב בשכונת רמות ולייבא במקומן בית ספר מתלפיות. מהעתירה עולה חשד כבד כי החלטתו של ברקת התקבלה משיקולים זרים ופסולים

יוסי בלוך, ט"ז בתמוז תש"ע - 28/06/2010 16:27
תושבי שכונת רמות הגישו הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים, עתירה נגד כוונת ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת להעביר מבנה בית-ספר שהתרוקן בשכונה לטובת בי"ס 'רפפורט' וישיבה תיכונית-חרדית מטעמו, כאשר מזמן המבנה היה מיועד לבי"ס השכונתי "בית יעקב". מן העתירה ונספחיה, שהיקפם עומד על למעלה מ-600 עמודים עולה כי החלטתו האמורה של ברקת התקבלה ממניעים פסולים, ושלא על פי החוק והנהלים.

כזכור, לפני מספר שבועות הקימו הורים משכונת רמות בירושלים ועד פעולה למאבק בהחלטת ראש העירייה. גם יו"ר ועדת הכספים, חברי כנסת ואישי ציבור התערבו על מנת לשנות את ההחלטה השרירותית וחסרת ההיגיון של ראש עיריית ירושלים. מן העתירה עולה כי ההחלטה אף מנוגדת למדיניות משרד החינוך, למדיניות עיריית ירושלים ולהחלטות בתי המשפט.

ברמות א' קיים גידול דרמטי לזרם החינוך של "בית יעקב". במבנה המרכזי לומדים הילדים הקטנים במקלטים, מרתפים, אולם ספורט, מסדרונות, חדרי ספח, קרוונים ומכלאות. והצפי העתידי מצביע על מצוקה גדלה והולכת. רק בשנה הקרובה אמורים להיכנס לכיתה א' בשכונה כ-300 ילדים, כ"י. כן סובלים ממצוקת מקום חריפה, ת"ת 'אמרי מלך' המשרת את רמות א' תחתית ונמצא אף הוא בקרוונים דולפים וארעיים, ללא פיתרון מעשי באופק.

שי הורוביץ, אחד העותרים מציין כי "העירייה החליטה, משיקולים שאינם ברורים ליצור אנדרלמוסיה, לשנע ילדים מכל רחבי ירושלים ומחוצה לו, ולייבא למבנה המתרוקן בשכונה מוסד שיש בו יותר ילדים מחוץ לירושלים, מאשר ילדים משכונת רמות רבתי. והחמור מכל, להוציא את 8 הכיתות של בית יעקב השוכנות כבר במבנה לקרוונים. מה שמעורר זעם היא השערורייה שילדי החינוך החרדי נמצאים כיום בתנאים עלובים, המהווים שיא העליבות גם ביחס למוסדות החינוך בעזה, בעוד שיש בשכונה ובעיר חלופות נוספות ראויות של מאות מטרים רבועים של מבני חינוך".

עו"ד אשר אקסלרוד, יו"ר לשכת עורכי הדין בירושלים ומי שהגיש את העתירה מטעם ההורים מציין כי מדיניות רשויות החינוך היא כי לילדי השכונה בחינוך היסודי עדיפות על פני אחרים, כמו כן, ישנה חשיבות מבחינת נהלי משרד החינוך להיקפי התלמידים בשכונה. "בנידון שלנו", אומר עו"ד אקסלרוד, "מדובר על למעלה מ-1,700 ילדים הנמצאים בכ-20 כיתות צפופות ועוד 20 צריפים, מקלטים, מבנים ניידים ומכלאות. ולמוסד אותו מבקש ברקת לייבא לשכונה יש בקושי 11 ילדים משכונת רמות א'. כאשר למעלה מ-80% מילדי המוסד מגיעים מחוץ לירושלים ומשכונות דרום, מזרח ומרכז העיר. מה עוד שבשכונת רמות קיימים עוד מספר מבנים מתרוקנים המשרתים את ילדי הזרם החרדי לאומי והדתי לאומי בשכונה".

בעתירה נחשפים המניעים של ברקת להחלטה התמוהה: ידידות קרובה עם יו"ר ועד ההורים של 'אהבת ישראל', מייקל אייזנברג. אייזנברג, ידידו הקרוב של ראש העיר ותומך נלהב בברקת, מונה על ידי ברקת לאחר הבחירות כחבר מועצת החינוך של עיריית ירושלים. למרות ניגוד העניינים, קידם אייזנברג בכל דיוני העירייה את ענייניו והפעיל בכל הדיונים לחץ מאסיבי לקבל מבנה עירוני נוסף לטובת אהבת ישראל. גורמים משפטיים מציינים כי מדובר בניגוד עניינים חמור במיוחד, וחמורה במיוחד העובדה שניר ברקת נענה לבקשתו של אייזנברג, בניגוד למדיניות העירייה ולמדיניות משרד החינוך.

כתבנו מציין כי ערב הגשת העתירה, בשבוע שעבר, הוזמנו נציגי ועד ההורים ומטה הפעולה לפגישה עם ניר ברקת. בפגישה לא הצליח ברקת להסביר את החלטתו המנוגדת גם להחלטות שברקת עצמו ציין שקיבל בשכונות אחרות כדוגמת בית וגן ורמת אשכול, שם התגאה ברקת שהעביר מבנים מתרוקנים לטובת ילדי השכונות. כמו כן, בפגישה לא השתתפו הגורמים המקצועיים בעיריית ירושלים: אנשי אגפי החינוך, היועץ המשפטי של העירייה ואנשי אגף מבנים בעירייה.

לאור דחיפות העתירה קבע בית המשפט המחוזי דיון בעתירה בימים הקרובים. פרטים נוספים בהמשך.

  []