יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

חרדים לאיכות הסביבה

מאות אנשי חינוך ממוסדות החינוך בבית שמש השתתפו בשני ימי עיון בנושא איכות הסביבה שהפיקה עיריית בית שמש בהשתתפות מרצים ידועים. את האירועים יזם ר' מרדכי דירנפלד, מחזיק תחיק איכות הסביבה וחבר העירייה

יוסי בלוך, ט"ו בתמוז תש"ע - 27/06/2010 17:35
לראשונה בציבוריות החרדית בארץ, הפיק האגף לאיכות הסביבה בעיריית בית שמש שני ימי עיון עמוסי תוכניות מרתקות, למורים ולמורות, של בתי הספר של החינוך החרדי בבית שמש. ימי העיון נערכו בשני אירועים נפרדים, הראשון למחנכים בהשתתפות למעלה ממאה מחנכים ומלמדים מתלמודי התורה בבית שמש, והשני למחנכות ומורות בהשתתפות כ-150 מורות ומחנכות ממיטב בתי הספר והסמינרים לבנות בעיר.

היחידה לאיכות הסביבה לא חסכה במאמצים ומשאבים בכדי להעמיד לצוותות ההוראה בעיר את התוכניות העשירות והמרתקות ביותר, בהשתתפות מיטב המרצים בארץ, לצד תוכניות מרתקות, חלוקת תיקי עבודות ושכפולים מושקעים, וכן העמידו כיבוד עשיר כיד המלך.

יום העיון הראשון למחנכים התחיל בברכת "ברוכים הבאים" של הרב מרדכי דירנפלד, חבר הנהלת העיר וממונה איכות סביבה, שקידם את ציבור המלמדים והודה להם שהקדישו מזמנם היקר להשתתף ביום העיון שיזמה עיריית בית שמש, לטובת הציבור החרדי בעיר.

לאחר מכן, הזמין המנחה, ר' יוסף גולדהירש, שניצח על הכנס הטוב טעם ודעת, את מר אבי ברכה, מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה "שורק", שהציג מצגת מקצועית למחנכים בתחום איכות הסביבה, והסכנות האורבות להמשך קיומנו בעולם, כתוצאה מהתנהגות בלתי אחראית של שימוש לא מושכל במשאבי הטבע.

התרגשות רבה גרמה הופעתו של המרצה בעל המוניטין הרב מרדכי נויגרשל, שבמשך שעה ארוכה ריתק את המתכנסים בהרצאה מרשימה על איכות הסביבה בראי התורה וההשקפה, בשילוב נושאים בוערים שעל סדר היום של הציבור החרדי. הרב נויגרשל הרחיב בהרצאתו בדברי אגדה והלכה, והביא סיפורים ועובדות מחז"ל ומהקדמונים, והוכיח כי כבר לפני 2000 שנה הובילו ביהדות את ערכי השמירה על העולם, הנקיות והטבע, אומות העולם נזכרו רק עכשיו את מה שאנו יודעים כבר מאות שנים. הרב נויגרשל הרחיב במשאו המרתק בסוגיות מעמיקות על ההסתר שעומד בבסיס היצירה הנפלאה של הבורא ית"ש, וכן הרחיב על החובה לשמור על הבריאה ואף לחנך את התלמידים ברוח זו.

לאחר מכן הרצה המחנך בעל-המוניטין הרב נחום דיאמנט, שנשא משא חינוכי מרתק ומאלף על חשיבות ה"דוגמה האישית" של המלמדים, והשפעתה על הליכותיהם של התלמידים. הרב דיאמנט הרחיב בדוגמאות מאלפות של חיי התלמידים ומוריהם, וקהל המחנכים האזינו לדבריו בקשב רב. הרב דיאמנט ציין את חשיבות השמירה על שלימות הסביבה ועל ניקיונה, והסביר את ההשפעה הברוכה של סביבה נקייה ומסודרת על נפשותיהם הרכות של צעירי הצאן.

דברי ברכה נשא ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול, אשר הודה לציבור המחנכים והמלמדים בבית שמש שהקדישו מזמנם היקר להשתתף בכנס חשוב זה. ראש העיר הודה לחבר מועצת העיר הרב מרדכי דירנפלד ממונה איכות הסביבה שמשקיע רבות מזמנו היקר, ופועל ללא לאות, שלא על מנת לקבל פרס, לטובת העיר ותושביה. ראש העיר העמיד על נס את הצלחתו של הרב דירנפלד בהובלת מיזמים חסרי תקדים בתחום המיחזור ואיכות הסביבה בעיר, והצלחתו הגדולה להגיע לכל הקהלים והעדות בעיר, ולקדש שם שמים. כמו כן השתתפו ביום העיון הרב שמואל גרינברג סגן רה"ע וממונה חינוך חרדי, הרב יגאל חדד ממונה חינוך תורני ונציגות נכבדה של מנהלי תלמודי התורה בעיר.

יום העיון השני למורות ומחנכות החרדיות, בהשתתפות קרוב ל-150 מחנכות ומורות, בייצוג בתי הספר והסמינרים הבולטים בעירנו. את הכנס פתחה הגב' ניצה קרניאל לוי, רכזת החינוך ביחידה לאיכות הסביבה, שקיבלה בברכה את ציבור המורות, בשם הנהלת העירייה. הגב' לוי נתנה הרצאה מקצועית מאלפת, בליווי שקופיות, על בעיית הפסולת, וכן הציגה בפני המחנכות דרכים להקטנת הפסולת ויישומים מעשיים למוסדות החינוך, כמו: איסוף נייר למחזור, איסוף סוללות, איסוף בקבוקים למחזור וכד'.

הגב' רחל לדני, אדריכלית נוף ומרצה לחינוך סביבתי, השמיעה הרצאה מרתקת על הקשר שבין יהדות ושמירה על הסביבה ונתנה דוגמאות לפעילות שניתן לעשות בבית ספר בנושא המחזור והטיפול בפסולת. היא שלבה בדבריה דוגמאות מחיי היומיום, כיצד אנו יכולים להשתדל ולעשות למען הסביבה ועוררה עניין רב בקרב המשתתפות. לאחר ההפסקה, שכללה כיבוד עשיר וטעים, הופיעו בהופעה של סאטירה והומור הגב' רחל קליין ויהודית הלברשטאם, ששילבו בקטעי משחק את נושא המחזור והעלו חיוך על שפתי המורות במשך שעה ארוכה.

ציבור המורות והמנהלות, הביעו סיפוק רב והוקרה מהתוכנית העשירה, ובתום הכנס הוענק לכל המשתתפות תיק אקולוגי לשימוש רב פעמי ובתוכו חומר הסברה ורעיונות להפעלות בבית הספר.

ימי העיון הוא חלק מתכנית "חינוך למיחזור" שמפעילה היחידה לאיכות הסביבה בקרב כלל מוסדות החינוך בעי, במימון המשרד להגנת הסביבה. מטרת התכנית היא להעלות את המודעות ואת הידע של המחנכים והמחנכות לנושא איכות הסביבה בכלל ולנושא בעיית הפסולת בפרט ולתת להם כלים ורעיונות להפעלה במוסדות החינוך כדי ללמד את הילדים נושאים אלה. במסגרת התכנית ניתנים לבתי הספר גם אמצעים חינוכיים כמו: מיצג אור-קולי שהופק במיוחד על ידי העירייה והיחידה לאיכות הסביבה, סדנאות והפעלות שונות נוספות.

 
  []

  []

  []

  []

  []






 
  1. 1. כמה פעמים אפשר לבקש להוסיף שמות האישים תחת התמונות [לל"ת]
    משה 28/06/2010 09:15