יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

מנכ"ל משרד האוצר בביקור מיוחד במרכזי פיתוח תעסוקת חרדים ירושלים

"למדתי המון על המגזר החרדי, הליכותיו ואופיו המיוחד" , כך אמר מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, בסיור שערך במרכז מ.פ.ת.ח בירושלים. בפגישה השתתפו ראשי הג'וינט בישראל וראשי תב"ת

אהרן שיין, ט"ו באייר תש"ע - 29/04/2010 09:56

"למדתי המון על המגזר החרדי, הליכותיו ואופיו המיוחד" דברים אלו השמיע מנכ"ל משרד האוצר מר חיים שני בסיומו של סיור מיוחד אותו ערך השבוע במ פ ת ח בירושלים יחד עם ראשי הג'וינט בישראל ארנון מנטבר מנכ"ל ג'וינט ישראל, יוסי תמיר מנכ"ל תב"ת, דני פינס משנה למנכ"ל תב"ת, ראובן גורבט ראש תחום חרדים בתב"ת - ג'וינט ור' הרשל קליין מנהל ארצי מ פ ת ח.

במהלך הסיור שנמשך שעות רבות מעבר לזמן שהוקצב לו סקרו בפני מנכ"ל משרד האוצר מר שני את פעילויותיהן המבורכות של תוכניות תב"ת השונות לסיוע בשילוב אנשים מהציבור החרדי המעוניינים להיקלט במעגל העבודה.

ראובן גורבט ראש תחום חרדים בתב"ת – ג'וינט הציג בפני האורח את מכלול התוכניות המותאמות במיוחד למגזר החרדי והנבנות לפי מידותיו תוך הפרדה מלאה בין גברים לנשים ותוך הבנה ושיתוף פעולה עם מנהגי הציבור וגדולי התורה. כמו"כ העלה מר גורבט בפני המנכ"ל את נתוני ההשמה במרכזי מ פ ת ח ברחבי הארץ המגיעים עד כדי 45% מכלל המתראיינים - אחוזים שהינם הגבוהים ביותר מכל התוכניות המקבילות השונות. בנוסף, ציין מר גורבט את השיתוף הפעולה עם כל הארגונים והקרנות המסייעות לציבור המעוניין לצאת למעגל העבודה וההכשרה המקצועית.

ר' הרשל קליין מנהל ארצי מ פ ת ח סקר בפני האורח את הקשר המיוחד של הג'וינט עם הציבור החרדי עוד לפני שנות דור, מה שסלל את הדרך באופן טבעי לשיתוף פעולה הדוק עם גדולי ישראל וכתוצאה מכך הביא להצלחה הגדולה של מרכזי מ פ ת ח ברחבי הארץ - תוך מתן דגש מיוחד להתאמת התוכניות השונות לאותם אלו אשר מחוסר ברירה פונים לשוק התעסוקה  כדי להביא פרנסה לביתם.

בנוסף, הדגיש ר' הרשל קליין את שלושת האספקטים הבסיסיים המהווים עיקרון בדרכה של מ פ ת ח: השירות הניתן לכל פונה במרכזי מ פ ת ח השונים הפזורים ברחבי הארץ, הקשר ושיתוף הפעולה הקהילתי חברתי והקלת העומס לבאים להביא פרנסה לביתם, שיתוף הפעולה עם העיריות השונות כאשר מ פ ת ח ממקדת את עצמה כזרוע ביצועית של המחלקות המוניציפאליות כמו רווחה, תעסוקה וכדו'.

לאחר מכן, הציג בפני מנכ"ל משרד האוצר, אחד מהמשתתפים בתוכנית שהושם בעבודה על ידי מ פ ת ח וציין במיוחד את העזרה והליווי האישי תוך הבנה מלאה ושותפות הדוקה לה זכה עד לשילובו כיום באחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ.

לסיום, סקר ר' בצלאל כהן מנהל תוכניות בתב"ת בפני מנכ"ל משרד האוצר את האפשרויות השונות בהרחבה העומדות בפני הצעיר החרדי המעוניין לצאת למעגל העבודה ולהביא טרף אל ביתו בנחת ולא בצער.

בתום הביקור ציין מר חיים שני מנכ"ל משרד האוצר את התרשמותו המיוחדת מפעילות מ פ ת ח  ותב"ת השונים וביקש כי יעבירו אליו מסמך מסכם המצביע על -5 דרכים לקידום נושא תעסוקת חרדים באמצעות משרד האוצר וקיבל על עצמו לעקוב אישית אחרי קידום הנושא שיעמוד בסדר עדיפות גבוהה במיוחד.