יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

סוף למשבר בין משרד החינוך לעירייה

שר החינוך ביקר אצל ראש עיריית בית שמש ואמר כי ידאג להקמת ועדה לקביעת תוכנית אב כוללת למערכת החינוך בבית שמש. ראש העיר הורה על פתיחת הרישום לכיתות א'

ראובן שטיין, ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 19:08
שר החינוך גדעון סער ביקר אמש (ב') אצל ראש עיריית בית שמש ר' משה אבוטבול. במהלך הביקור סיירו השר ואנשי משרד החינוך בבתי הספר מכל הזרמים בעיר. הביקור החל בבית הספר הממלכתי "שפות ותרבויות", שעורר לאחרונה משבר מתוקשר בין משרד החינוך לעירייה.

הסיור נמשך במתחם קרוואנים של מוסדות חינוך חרדיים, שם נחשף השר למצוקה הגדולה הקיימת במגזר החרדי, עם מחסור של 250 כיתות תקניות.

סגן ראש העיר הממונה על החינוך החרדי, ר' שמואל גרינברג, ציין בפני שר החינוך את העובדה כי באחד המתחמים שוכנים שבעה מוסדות חינוך בכ- 60 קרוונים ובסה"כ כ- 850 תלמידים, בתנאים קשים. עוד הוא אמר כי בשטח זה אמורים להיבנות מבני חינוך, לצורך כך יש לפנות את הקרוואנים – אך אין לאן לפנותם.

לאחר הסיור הודיע ראש העיר על הסיכום אליו הגיע ביחד עם שר החינוך, לפיו תוקם ועדה מיוחדת בהשתתפות הדרגים המקצועיים הבכירים של  משרד החינוך ועיריית בית שמש, לקביעת תוכנית אב כוללת למערכת החינוך בבית שמש ולכל המגזרים השונים, מ"מ, ממ"ד וחרדי.

ראש העיר הודה לר' אלי ישי ולעו"ד אריאל דרעי, על פועלם בשבועיים האחרונים לסיום המשבר עם משרד החינוך ולפתרון כולל למצוקות החינוך בעיר.

כמו כן, הורה ראש העיר על פתיחת הרישום לכיתות א' בעקבות ההסכמות אליו הגיע עם משרד החינוך. עוד הוחלט כי בשלב זה ביה"ס יישאר במקומו במהלך שנת הלימודים הבאה, עד לקבלת מסקנות הועדה המיוחדת שתקום כאמור.

שר החינוך גדעון סער פתח בתחילת דבריו בהודעת גינוי חריפה, על מכתב האיום עם הקליע שנשלח לראש העיר בשבוע שעבר, וציין כי הוא מאמין שכל תושבי העיר שותפים לתחושה הגינוי הזו.

בהמשך דבריו ציין, כי הוא שמח על ההסכמות המשותפות, וכי במהלך סיורו נוכח במצוקת  הכיתות במגזר החרדי וטוב מראה עיניים. "משרד החינוך ישקיע רבות בעיר בית שמש ונפעל לתקצוב כיתות הלימוד החסרות והצרכים הפיזיים והתשתיתיים האחרים, בהתאם לתוכנית אב ארוכת טווח שתגובש ע"י הועדה המשותפת לעיריית בית שמש ומשרד החינוך", אמר השר.

כן ביקש השר, להגיע לבית שמש פעם נוספת, לסיור למידה מורחב, על מנת ללמוד היטב את החומרים הרלוונטיים.