יום ראשון ט"ז באדר תשפ"א 28/02/2021
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

מחיר לאייטם בהרצליה: 70,000 ש"ח

הכתב 'שכח' לציין כי שמו של המרואיין בכתבה אינו אלא בדוי, אך המצאתו קלעה לפרטיו של עובד העירייה. המקומון בשרון נתבע על סך 70 אלף שקלים

איתן פריד, ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 11:48

תביעת דיבה: עיתון מקומי היוצא לאור בהרצליה, נתבע בבית המשפט לשלם פיצוי בגובה 70,000 שקלים לסייר העירייה, לאחר שכתב במקומון השתמש בשמו, כמטיח עובדות על התנהלות כושלת בעירייה. זאת לאחר שבחר באופן אקראי שם של אדם ותפקיד, כשלרע מזלו, ה'המצאה' התבררה כנכונה להפליא. כעת תובע ה'מדליף' את העיתון בעשרות אלפי שקלים.

 

כתב העיתון סיקר לפני כמה חודשים תאונה שאירעה לאחד מסיירי העירייה. נראה כי הוא ראיין סיירים אשר התלוננו על תנאי העסקתם, שלטענתם היו בין הגורמים לתאונה. הכתב החליט לצטט את הדוברים תחת שם בדוי, לטענת העיתון, אך לא ציין  בכתבה שמדובר בשמות בדויים.


לרוע המזל, שמו של אחד העובדים אשר צוטט בכתבה זהה לשמו של אחד מהסיירים העובדים במחלקה, דבר שיצר סערה חברתית במסדרונות העירייה.

מהתביעה אשר הגישה בשם העובד עו"ד מ.ברונו, המתמחה בתביעות דיבה ולשון הרע, עולה, שכתוצאה מהכתבה נחשד העובד על ידי מעסיקיו ועמיתיו לעבודה בהדלפות ובהשמצות חסרות בסיס. הכחשותיו של העובד התקבלו בחוסר אמון.

 

משפנה הסייר אל הכתב על מנת לברר את פשר הכתבה המשמיצה, אישר באוזניו הכתב כי אכן נעשתה טעות וכי הוא לא רואיין מעולם לכתבה. אמנם הסייר האחר המצוטט בשמו בכתבה אכן לא קיים במחלקת הסיור, אך מזל זה לא האיר לתובע.

 

למרות התנצלותו בע"פ של הכתב, ולמרות בקשותיו של הסייר המושמץ, לא פירסם העיתון התנצלות על האירוע, הנוגד גם את האתיקה העיתונאית.

 

התביעה טוענת, כי "הסייר ספג כתוצאה מהפרשייה נזקים רבים לשמו הטוב ועוגמת נפש, מעמדו במחלקה נפגע, וייתכן שמשקעים החברתיים של הפרשה עוד יפריעו לקידומו בעתיד".


המקומון ה'יצירתי', סירב לפצות את הסייר, וכעת הגדיל התובע את סכום הפיצוי שדורש בכמעט 25%, והעביר את התביעה לבית המשפט.