שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

פואד באלעד: העובדים החרדים - חרוצים ונבונים

שר התמ"ת חנך מעבדה של מוטורולה בעיר והתחייב לסייע לפתוח עוד מקומות תעסוקה

משה שוורץ כ"ב בכסלו תש"ע - 09/12/2009 18:52
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר חנך את מעבדת מוטורולה החדשה בעיר אלעד. באירוע השתתפו ראש העיר אלעד ר' יצחק עידן, נשיא ומנכ"ל מוטורולה ישראל אלישע ינאי והמדען הראשי במשרד התמ"ת ד"ר אלי אופר ושמעון דיק סגן נשיא במוטורולה אינק.
 
השר בן-אליעזר אמר באירוע, כי הוא מתרגש לראות את העיר אלעד, שהוא היה שותף בהקמתה - בתפקידו כשר השיכון והבינוי בממשלת רבין - פורחת ומשגשגת, יחד עם התרגשותו לחנוך מעבדה חדשה בה עובדים חרדים וחרדיות. "מיום היכנסי לתפקיד, אני פועל במרץ, על-מנת להגביר את שיעור ההשתתפות של האוכלוסייה החרדית בשוק העבודה. לאוכלוסיה החרדית יש הרבה מה להציע לשוק העבודה בישראל, מדובר בעובדים חרוצים, ישרים, נבונים, בעלי יכולת למידה גבוהה מאוד. בכל ביקור שלי במפעלים המעסיקים עובדים חרדים אני שומע רק שבחים על היכולות ועל המוטיבציה שלהם".
 
שר התמ"ת הוסיף, כי אין זה סוד שאחוז השתתפותם של החרדים נמוך יחסית לשאר האוכלוסייה ובייחוד של הגברים החרדים, "אולם אני שמח לגלות כי יש מגמת שינוי ואנו רואים יותר ויותר חרדים שלוקחים חלק בהכשרות מקצועיות ומצטרפים לשוק העבודה. מהלך זה מטיב למגזר החרדי ולמדינת ישראל", אמר השר בן אליעזר.
 
הוא שיבח את פעילותו של ראש העיר ר' יצחק עידן לעידוד תעסוקה של בני המגזר החרדי ואת חברת מוטורולה ישראל שביצעה את הפרויקט היפה באלעד, ואמר לראש העיר: "אני רוצה לתת לך הבטחה: אתה הקמת בלשכתך את מטה התעסוקה העירוני - אתה תמצא בי שותף, אני אעזור לך למקומות עבודה לתושבים, אין מצווה גדולה יותר, ללמוד וגם לעבוד, להביא פרנסה לבית כדי שהילדים יוכלו להתחנך כראוי".
 
נשיא ומנכ"ל מוטורולה ישראל, אלישע ינאי, ציין כי מוטורולה מפעילה מעבדה לציוד תקשורת וסלולר בישוב אלעד ומעסיקה 50 חרדים וחרדיות שהחברה העניקה להם הכשרה מקצועית מלאה, פנים מפעלית. החברה מספקת תנאים המותאמים לעובדים החרדים כמו הפרדה בין גברים לנשים. השילוב של מגוון אוכלוסיות בתעשיית ההיי-טק מייצר ערך מוסף לתעשייה, ואני קורא לחברות היי-טק נוספות להצטרף".
 
ראש העיר אלעד, ר' יצחק עידן אמר, כי פרנסה היא דבר חשוב ביותר כדי להמשיך בחיי היום יום ולהתקיים. הוא עדכן כי לאחרונה הקים מטה תעסוקה מיוחד בלשכתו כדי להכשיר כמה שיותר אנשים שיביאו פרנסה "ולא יהיו לנטל על הציבור".
 
בהמשך הסיור הגיש ראש העיר לשר בן אליעזר בקשה לתקצוב הכשרה מקצועית לנשות העיר, למתכנתות בשפות הפופולאריות בשוק. השר נענה בחיוב לתקצוב מלא של ההכשרה.
 
בעירייה מציינים, כי "בעתיד הקרוב מתעתד המטה לקידום תעסוקה בלשכת ראה"ע לפתוח הכשרה מקצועית גם לתחומים נוספים, במימון משרד התמ"ת, כך שתושבי העיר יוכלו ליהנות מהכשרה מקצועית במחיר סמלי במיוחד".


  []
  []
  []
  []
  []
  []
  []
  []
  []
  []
ישראל הדרי
  [צלם]
  1. 1. לקדם את נושא התעסוקה באלעדדדד [לל"ת]
    אורית 15/12/2009 11:39