יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

המקווה ב"חפציבה" הועבר לאחריות העירייה

עיריית מודיעין עילית מקדמת הכשרה מהירה של מבנה המקווה ופתיחתו בקרוב

משה שוורץ י"ב בכסלו תש"ע - 29/11/2009 18:05
 
 
מבנה המקווה המפואר שהושלמה בנייתו בשכונת חפציבה במודיעין עילית, יועבר מידי החברה הבונה "סולל בונה" לידי העירייה, ועתה עם העברתו לרשות העירייה תחל מחלקת המקוואות בעבודה מהירה להכשרת המבנה ופתיחתו. כך בישר אמש ראש העיר, ר' יעקב גוטרמן, למרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, שהביע קורת רוח ושמחה מרובה על הבשורה החשובה. "זו היא זכות גדולה מאוד, זכות זו תביא לברכה והצלחה בכל העניינים ובכל צרכי העיר", אמר לראש העיר.
 
לאחר קרוב ל-4 שנים של עיכובים קשים ובלתי צפויים, בהם היו מעורבים בתי משפט, בנקים, המינהל האזרחי, מועצת תכנון עליונה, חברות בניה, רוכשים, ועוד, בסוף השבוע שעבר הצליח גוטרמן להביא להעברת המקווה המפואר בשכונת חפציבה לידי העירייה.
 
עם הקמת שכונת חפציבה, בפגישה עם היזמים ובעלי זכויות הקרקע דרש ראש העיר ר' יעקב גוטרמן, לבנות מקווה טהרה שיהיה בנוי עוד בטרם יושלמו מבני המגורים, וזאת לאור הוראתו של מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, שהשכונה לא תאוכלס טרם פתיחת המקווה.
 
למרבה הכאב, למרות שלפי הסיכום הנ"ל, לראשונה, בטרם נבנו כל בנייני השכונה בנין המקווה המפואר והמהודר בתכלית עמד על תילו, ואוצרות המים כבר היו מלאים, במשך כ-4 שנים הוא נותר סגור ולא הועבר לידי העירייה, תחילה בשל עתירה שהוגשה לבג"ץ על-ידי תנועת השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" ותושבים פלסטינים, בהמשך בעקבות צו הריסה שהוצא למקווה בעקבות פניית תושבים, ולאחר מכן בשל קריסת חברת חפציבה, כאשר החברה הבונה הציבה חברת שמירה 24 שעות ביממה על מנת שלא יוכלו להשתמש בו.
 
במשך כל השנים הללו, בצל ההתמודדויות הקשות הנ"ל, יחד עם משבר הדירות בחפציבה, נעשתה פעילות אינטנסיבית על-מנת להעביר את מבנה המקווה לידי העירייה שתוכל להפעילו, כאשר כל העת מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, מתעניין אצל המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר שליט"א, וראש העירייה ר' יעקב גוטרמן, אודות הנעשה.
 
במהלך ניסיונות ההסדר עם הרוכשים באמצעות כונס נכסים שניהל את הליך הסדר החובות בכל השכונה, נמשכה הפעילות להגיע להסדר גם בנושא המקווה, כאשר חברת סולל בונה דרשה את התשלום לבניית המקווה אותו אמורה הייתה לקבל מחברת חפציבה. בס"ד, בליל בדיקת חמץ, בישיבה שארכה שעות ארוכות, הגיע גוטרמן להסדר מול נציגי סולל בונה ובעלי הקרקע והיזמים, שהם ימשיכו להעביר את יתרת התשלום עבור בניית המקווה. להסדר נדרש אישור של כונס הנכסים מטעם בית המשפט, שהושג בכ"ז תמוז, כאשר בכל שלב בהסדר, כולל ההתחייבויות הכספיות ע"י היזמים, נדרשו אישורים ע"י כל הגורמים כולל כונס הנכסים מטעם ביהמ"ש, הבנקים וחברות הבנייה.
 
מיד עם קבלת ההסדר הנ"ל, הוחל בעבודות הפיתוח והשלמת דרכי הגישה, והוצאת מכרזים לספק הגז, למבערים ולקבלן שיתפעל את המערכות הללו שכמה שנים לא עבדו, כדי להשלים את כל הנדרש, כולל שיפוצים והתאמות, לצורך ההפעלה והתחזוקה והשלמת הציוד החסר, לאחר שהתברר כי מהמבנה נגנב ציוד חשוב ויקר ערך, עוד בטרם נכנסה חברת השמירה למקום.
 
הקבלן הזוכה שנבחר לתפעל את המערכות בתיאום עם מנהל מחלקת המקוואות ר' מרדכי דוד אדלר, בפיקוח הרה"ג רבי אפרים רוטשילד שליט"א, יחד עם מחלקת הנדסה של העירייה, ערך בדיקה יסודית ומדוקדקת לתפעול המקווה והתאמת השיפוצים הנדרשים במבנה.
 
בסוף השבוע שעבר, עם יישום ההסדר ומילוי ההתחייבויות של כל הגורמים הרלוונטיים וקבלת אישור של כונס הנכסים מטעם ביהמ"ש שאישר את השלמת התהליך וסיום הפרשה מטעם ביהמ"ש, קיבל גוטרמן את המפתחות למבנה המקווה מהחברה הבונה סולל בונה, שהועבר עתה לרשות העירייה, באחריות מחלקת המקוואות.
 
עם קבלת האישורים והמפתחות למקווה, הגיע במוצ"ש ראש העיר ר' יעקב גוטרמן למעונו של מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, לבשר לו על העברת המקווה לידי העירייה. גוטרמן אמר, כי ברכתו המיוחדת של מרן שליט"א כשלוחו במודיעין עילית, הביאה לסייעתא דשמיא מיוחדת לסיום משבר המקווה.
 
הגרי"ש שליט"א הביע שמחה רבה, ואמר לגוטרמן: "זו היא זכות גדולה מאוד, זכות זו תביא לברכה והצלחה בכל העניינים ובכל צרכי העיר, וכי "הוא רואה בו כשלוחו לכל צרכי וענייני העיר".
 
לאחר העברת המקווה לידי העירייה, הקבלן שנשכר ע"י העירייה לאחר המכרזים שכבר נעשו, יחל באופן מיידי בעבודות להשלמת התיקונים הנדרשים לקראת ההפעלה, בפיקוח מחלקת המקוואות בהכוונת ובהוראות המרא דאתרא הגר"מ קסלר שליט"א, להביא לרמת הידור גבוהה במיוחד על-פיהם פועלים מקוואות הטהרה במודיעין עילית, כאשר לפי הערכת הקבלן עבודות ההשלמה והפעלת המערכות יתמשכו כמה שבועות, באם לא יארעו תקלות בלתי צפויות, ח"ו, משום שהמערכת הייתה מושבתת במשך מספר שנים.