יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

בית-שמש: מאבקים ברמה אחרת

ראש עיריית בית-שמש, הרב משה אבוטבול, מסכם שנה בראיון ל"אתרוג", ויורה לכל עבר

אבי משה ט"ו בחשון תש"ע - 02/11/2009 07:00
לפני שנה בדיוק עשה הרב משה אבוטבול, את הלא-ייאמן: הוא 'העז' להציג את מועמדותו כמועמד חרדי יחיד, מול שני מועמדים חזקים – ראש העיר המכהן ונציג הציבור הדתי-לאומי. את שניהם הוא הביס, לאחר שחיבר למחנהו גוש של מפלגות חילוניות ומסורתיות. יחד עם מסה אדירה של קולות הציבור החרדי, ניצח בנוק-אאוט את יריביו, ועלה לשלטון, לראשונה כראש עיר חרדי בעיר בית-שמש.
 
הוא הקים קואליציה שברירית מאד. מצד אחד – שמונה נציגים של ש"ס ויהדות התורה, מהצד השני הכניס לקואליציה את תומכיו ב"גוש החברתי" ממפלגת העבודה וסיעת הצעירים "דור אחר", ומהעבר השלישי, הכניס את הסיעה הד"לית, שנציגה התמודד מולו לראשות העיר.
 
אתרוג
אבוטבול ברמת בית-שמש ג' [צלם]

חלפו אך כמה חודשים, ונציג אחד של סיעת הצעירים פרש מהקואליציה, והאחרים החלו לעשות לו צרות צרורות, על רקע הבנייה המתוכננת לציבור החרדי ברמת בית-שמש ג'. יודעי דבר בבית-שמש אומרים, כי מדובר בקבוצת חברי עירייה מתוסכלים מכישלונות פוליטיים, שלא משנה מה יהיה, הם יתנגדו לחרדים, גם אם יחליטו להעניק שני שליש מהעיר כולה לציבור החילוני. הפחד מהחרדים, ועוד יותר הפחד שמא בבחירות הבאות החרדים לא יצטרכו את קולותיהם של החילוניים כדי לנצח פעם נוספת, גורם להם להגיב בקיצוניות.
 
מי שקורא את המקומונים החילוניים של בית-שמש, נחשף להסתה מחפירה ביותר נגד הציבור החרדי ונגד ראש העיר החרדי. מאמרים רודפים מאמרים, התבטאויות חריפות ביותר נגד החרדים, ששיאם היה בהפגנה הקולנית של קומץ החילונים והד"לים בסיור הקבלנים בשבוע שעבר ברמת בית-שמש ג'. מי שעמד בראש ההפגנה, היה לא אחר מאשר עורך עיתון מקומי, שלא מבין איך החרדים "גנבו" לו את העיר. לאחר שסירב לנסות את כוחו בבחירות דמוקרטיות, מחשש לכישלון, הוא משווק את מרכולתו הכוללת הסתה חריגה וחריפה נגד הציבור החרדי ונציגיו בעירייה. הוא פשוט לא מבין איך ראש העיר לא עושה את מה שהוא, העורך, רוצה שייעשה.
 
אבוטבול, כך עושה רושם, לא מתפעל מההסתה הזו. "כל שבוע יש נגדי מטעני נפץ בעיתונים, השבוע, אחרי סיור הקבלנים, זה היה פצצת אטום נגדי", אמר בראיון אישי שהעניק השבוע ל"אתרוג", במלאת שנה לבחירות המקומיות.
 
עברה עליך שנה קשה?
 
"זו הייתה השנה הקשה ביותר בחיי".
 
עד כדי כך?
 
"כן, בהחלט, משום שבכל שאר ימי חיי עסקתי בעשייה, בדברים נורמאלים. בשנה החולפת עסקתי בדברים שאינני מורגל בהם כל כך, במיוחד לנהל קואליציה בעייתית ורב-גונית. קשה להתנהל בצורה הזו. עזרינו אלוקי ישענו".
 
אתרוג
בסיור עיתונאים ברמת בית שמש ג'. משמאל: משה מונטג, הממונה על הבניה בעירייה [צלם]


התמודדת לתפקיד ראש העיר בית-שמש, מול ראש עיר חזק, דניאל וקנין, ששלט שלטון ללא מיצרים במשך 15 שנה. תיארת לעצמך שזה לא משחק ילדים!
 
"לא חשבתי שזה כל כך קשה וטעון. אנשים חשבו שיש ראש עיר, ולא משנה מי מפנה את הזבל – חרדי או חילוני. הרעיון שלי היה לבנות את העיר ולא להמשיך בקיפאון העמוק. כאן החלו הקשיים. אם ניקח את נושא הבניה ברמת בית-שמש ג' הצידה, יש לי קואליציה יציבה בלי שום הפרעות באופן כללי. עצם הבניה והדיבורים מסביב, גרמה לכך שכולם נכנסו לתזזית".
 
ציפית שתיתקל בכזו 'אינתיפאדה', כפי שהיה בשבוע שעבר בסיור הקבלנים ברמת בית-שמש ג', ועוד מצד חברים בקואליציה שלך?
 
"ממש לא צפיתי את זה. זאת גם לא אינתיפאדה. אני מסתכל בעיניים של כולם, כולל אותם 200 מפגינים צעקניים, שהם בסך הכל שוליים קיצוניים וצעקניים, ומאידך אני מביט גם בעיניהם של 100 אלף משפחות שרוצות מקום לדירה, ואני מודד את זה בצורה כזו".
 
שולים קיצוניים וצעקניים?
 
"כן, פרט מלהזיק לבניה, בינם לבין בניה ודירות אין כלום. כשהם לא מצליחים להשיג קליינטים חילוניים לדירות ברמת בית-שמש ג', הם צועקים. אמרתי למפגינים החילוניים ולדתיים: ההפגנה רק תבריח את הקבלנים ששוקלים לבנות את חלקכם".
 
אתה יודע, לעמיתיך ראשי הרשויות בערים החרדיות יש בעיות כאלה ואחרות, אבל לא בסדר גודל שיש אצלך בבית-שמש.
 
"זו עיר שנמצאת בתנופה. העיר, ולא אני, נמצאת בעין הסערה. הולכת להיווצר מציאות שונה של בניה, תוספת תושבים, זה הופך לנושא מרכזי. בכל העיתונים בית-שמש מסוקרת. זה חלק מהנושא. אני אדם רגיל לגמרי. כל ראש עיר אחר היה עושה את הדברים האלה".
 
מה קרה שפתאום התעוררה תנופת בניה כזו? היה קיפאון בשנים הקודמות?
 
"כן, במשך 15 שנים היה קיפאון מוחלט, למרות שהיו הרבה אישורים לנושא רמת בית-שמש ג' ודרישה מוצדקת מצד קהלים שונים. אנחנו החלטנו לפתוח את הנושא, ולהתחיל צמיחה מחדש".
 
טוענים נגדך חברי מועצת העיר החילוניים והד"ליים, כי מועצת העיר התנתה את שיווק השכונה החדשה בחלוקתה לשליש חרדי, שליש חילוני ושליש דתי. בפועל, הם טוענים, העירייה ומשרד השיכון עושים את כל המאמצים כדי שהשכונה כולה תהיה חרדית.
 
"אלה שטוענים שזו רמאות, אומרים זאת מתוך חוסר אונים כי הם לא מצליחים לשווק או להביא ציבורים חילוניים ודתיים. הרי אם רציתי לשקר, למה באתי לסיור קבלנים? הייתי יושב במשרדי ומתעלם. נסעתי לסיור הקבלנים ומסרתי להם באופן אישי מכתב המפרט את כל תוכניות הבניה והחלוקה לשליש-שליש-שליש, דבר שמשרד השיכון לא עשה. דיברתי על לבם של הקבלנים שיבנו לכל האוכלוסיות. החתמתי גם יו"ר ועדת התכנון והבניה, הרב משה מונטג על המכתב לגבי המתווה של שליש לכל אוכלוסיה. מעבר לכל זה, תמיד יגידו שאנחנו משקרים. גם אם נגיד שאנחנו בונים את כל השכונה רק לחילונים, יאמרו שאני משקר. לכן, לא נרד לרמות האלה".
 
ומה עמדת משרד הבינוי והשיכון לכל הסיפור הזה?
 
"משרד השיכון מתעקש שלא להוציא את הנושא של החלוקה לאוכלוסיות, כי הם טוענים שזה בניגוד לחוק. דיברתי עם מנהל מחוז ירושלים במשרד, מר משה מרחביה, שבאורח חייו האישיים מזוהה מאד עם הציבור הד"לי. שאלתי אותו אחרי סיור הקבלנים אם הוא מוציא פרוטוקול מהסיור. משהשיב בחיוב, ביקשתי להוסיף לפרוטוקול את הבקשה שלי מהקבלנים לגבי 'שלושת השלישים'. השיב לי מרחביה, כי אסור לו על-פי החוק להפלות בין ציבור לציבור. הוא היה מוכן לתת את רשימת הפקסים של הקבלנים כדי שאשלח להם מכתב. אסור לו מעבר לזה. 'יש חוק במדינה', הוא אמר לי".
 
אז החלטת מועצת העיר הייתה בניגוד לחוק?
 
"לכאורה. מבחינת משרד השיכון, החלטת מועצת העיר היא רק הצהרה".
 
ועדת הדיור מתכנסת בבית שמש [צלם]
 
חברי עירייה, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, דורשים את ביטול האישור להקמת השכונה ברמת בית-שמש ג'. הם גם מאיימים בבג"ץ. אתה חושש מזה?
 
"תראה, לא יתכן שיקומו חברי מועצת עיר וידרשו לבטל הסכמים שהם עצמם אישרו אותם, מכמה סיבות. ראשית, זה יהפוך את העירייה ללעג וקלס על-כך שחותמת הסכמים ובורחת מהם. שנית, אני לא יודע אם זה יעצור את הבניה או לא, משום שאינני יודע אם ההסכם הזה חוקי. זה כמו שנחליט שעוצרים את שער הדולר. שלישית, יש מגמה של חיוב אישי. אם המדינה, שהשקיעה המון כספים בהוצאת המכרזים, תפסיד כתוצאה מהחלטה המבטלת את הסכמי הפיתוח מול משרד השיכון, העם עלולים לחייב באופן אישי את אלה שגרמו לביטול החוזה. זה דבר מאד מסוכן, ולא הייתי מציע לאנשים לעשות דברים בלי לקרוא את חוות דעתו המקצועיות של היועץ המשפטי בעירייה, מוטי ברקוביץ', שמצביע על המגמה המסוכנת".
 
אז איך אפשור לאכוף את בניית השכונה החדשה לפי שלושה שלישים, לכל אוכלוסיה, בלי ערבוב ביניהם?
 
"רק בדרכי נועם ובהסברה, בהצהרה נוספת בישיבת המועצה הקרובה, להיפגש עם הקבלנים בלי הרמקולים של ג'קי אדרי וחבריו. רק בצורה הזו".
 
לפי זה, אתה תהיה מאוכזב אם כל רמת בית-שמש ג' תהיה בסופו של דבר חרדית?
 
"אני אהיה מאוכזב אם אנשים לא ישתדלו לשווק לציבורים שלהם ועל הגב שלנו ינהלו מלחמה נגד החרדים".
 
אתה צופה בקרוב עיר חרדית גדולה יותר בבית-שמש?
 
"אני לא יודע אם חרדית, אבל ברור שהעיר תגדל, כי יש עוד מיזמים נוספים שהם לאו-דווקא חרדים וגם לא באזורים חרדים".
 
בית-שמש בכותרות לאחרונה בגלל הבניה. התרחשו בעיר הזו דברים נוספים בשנה החולפת, מאז נכנסת לתפקידך? אולי בעיות תעסוקה, חינוך, ניקיון?
 
"בשנה החולפת עסקתי רבות בנושא החינוך, בהשוואת התנאים של הציבור החרדי לשאר המגזרים. זה כולל מתן בניינים ששימשו את החינוך הכללי – למוסדות חרדיים. העירייה משלמת, החל מהשנה, את כל המים והחשמל, של מוסדות החינוך החרדיים. הוספנו את החינוך החרדי ל'קרן קרב, החל לפעול 'מפעל הזנה' באופן מלא בחינוך החרדי. כעת אנחנו בעיקר עובדים על בניה של מבני חינוך נוספים. פעמיים בחודש מתכנס צוות מיוחד, לדיון שנמשך חמש שעות, העוסק בהתקדמות בניית המבנים החדשים. בונים כעת, ועוד ייבנו בשנה הקרובה בעיר, כ-150 כיתות לימוד חדשות".
 
תושבים בעיר טוענים, כי הניקיון לא משהו. זה לא נושא שמאד השתפר בשנה החולפת, למרות חילופי השלטון.
 
"זה הכל יחסי. כעת הייתי ברחוב הרב מבריסק. פנה אליי אברך והודה לי על-כך שמנקים את רחוב מהרי"ל דיסקין. מי שמכיר, זהו אחד הרחובות שהיו מוזנחים ביותר. אנחנו משתדלים, עושים מאמצים, זה לא פשוט. מצד שני יש מעט עובדים באגף שפ"ע, אנחנו לא יכולים להכניס עובדים חדשים. קיבלנו לאחרונה חוזר מנכ"ל משרד הפנים, האוסר עלינו להכניס עובדים חדשים עד סוף 2010. אני מקווה שאגרות הבניה ברמב"ש ג' והקמת פרויקטים נוספים בעיר, כמו 'ישן מול חדש', יניבו עוד מיליוני שקלים לקופת העירייה ויאפשרו לנו להוסיף עובדים לעירייה בשנים הקרובות, וכך גם לצאת בתנופת עשייה וניקיון".
 
שמעתי לאחרונה בשמו של מנהל אגף שפ"ע בעירייה, שיש לו באגף עשרים עובדים שמצידו יכולים להישלח הביתה מחר בבוקר.
 
"נכון, ובקרוב נשלח עוד עובדים אל מחוץ לעירייה. בשנה הראשונה לא רצינו לפטר עובדים כדי שלא ייראה הדבר כנקמנות פוליטית. אבל אין ספק, בהתאם לבדיקות המעמיקות שנעשה, נשלח חלק מהעובדים הלא-יעילים, מכל האגפים, לביתם, כדי לצמצם את המערכת הכספית ולהשאיר רק את אלה שרוצים לעבוד. לאחרונה גיליתי עובד שסרח ועבד במקביל לעירייה בעוד עבודה. הוא נשלח לחודש ימים הביתה ולא קיבל שכר. אל תשכח גם שקשה לעקור מהשורש תוך מספר חודשים, מנהגים שהשתרשו בעירייה במשך שנים ארוכות...".
 
תגיד, יש לך קשר טוב עם דני וקנין, ראש העיר הקודם?
 
"קשר טוב – ממש לא. אבל כשרואים אחד את השני יש הרבה לבביות. היו לנו מחלוקות פוליטיות קשות. אבל מהרגע שהוא לא ראש העיר אני צריך לכבד אותו יותר".
 
תרשה לי לתהות בקול, האם הוא היה ראש עיר טוב. הרי הירושה שלו לא הכי טובה?
 
"אמרו חז"ל: 'אחרי מות קדושים אמור', במיוחד שעברה שנה. אכן, הושארו חובות כבדים ואני מתמודד מולם. יש דברים שהצליח בהם, ויש דברים שהוא לא הצליח. הבחירות עברו. אני מטפל בעצמי ולא בראש העיר הקודם. אני מנסה לשקם את העיר בהרבה כוחות".
 
  1. 16. אני חילוני מבית שמש
    רונן 06/11/2009 10:38
    שלום לגולשים.
    שמי רונן ואני חילוני המתגורר בבית שמש.
    קראתי בעיתון המקומי "הד בית שמש" את הראיון ובעקבות כך נחשפתי לאתר החרדי הזה שבעיניי, כמי שתחום עיסוקי הוא בניית אתרים, הוא אתר הבנוי בצורה מדהימה. כנראה שהחרדים יודעים לעשות דברים יפים ואני שמח על כך.
    רציתי לומר שאני מזדהה עם כל מילה של מר אבוטבול ראש העיר.
    אני קורא את העיתונים המקומיים של בית שמש בשבועות האחרונים וכחילוני גמור אני נדהם מההסתה הפרועה נגד אחיי החרדים.
    אין לי שום דבר נגד חרדים ואדרבה, שיבואו יותר לגור בעיר. הכלכלה העירונית התפתחה בעשור האחרון מאז הגיעו החרדים לעיר. הם הוסיפו המון נופך וצבע לעיר המדהימה שלנו.
    עצוב לי שהחברים הכי טובים שלי מנהלים הסתה פרועה נגד החרדים.
    אני מדבר עם החברים שלי ושומע דברים חמורים הרבה יותר ממה שנכתב בעיתונים.
    עלו והצליחו.
  2. 15. איך נפלו גיבורים
    תושב 05/11/2009 09:40
    ציון סולטן וחבריו שהשתוללו אתמול בלילה במועצת העיריה נפלו מהעץ הגבוה עליו טיפסו.
    כעת תבואו לבקש סליחה מראש העיר בניגוד לפעמים הקודמות שלא הגעתם לבקש סליחה.
    העיקר שהמפד"ל עפו מהקואליציה
  3. 14. שמח שאבוטבול נבחר
    תושב בית שמש 04/11/2009 02:54
    אני שמח שאבוטבול נבחר.

    אבוטבול הצליח לעשות מהפך בעיר ולתקן קיפוח של הרבה הרבה זמן. בעוד שכמה ידידים חילונים אמרו לי שאבוטבול לא מקפח את החילונים ושומר על איזון הוגן.

    אני לא יודע מי זה הציון סולטן הזה, אבל דבר אחד בטוח מה שמניע את סולטן זה אינטרס, כך נראה מדבריו, ולכן כך גם צריך להתייחס לדברים שלו.
  4. 13. 'הישגי' אבוטבול
    ציון סולטן 03/11/2009 11:31
    'הישגי' אבוטבול בשנה האחרונה:
    שנה ללא תקציב עירייה מאושר (עדיין לא אושר במשרד הפנים)
    שנה ללא הנהלת מתנ"ס- דו"ח ביקורת קטלני, אפילו דיון רציני לא התקיים
    חצי שנה ללא מבקר
    יועץ לענייני חינוך- יצאה הודעה בספטמבר ואנחנו כבר באמצע נובמבר ואין יועץ.
    תיכון חילוני נוסף- לא נפתח ולא קם.
    קרע/סדק/בור בקואליציה מתוך ארבע עשרה- ארבעה ברחו לו כל עוד נפשם בהם
    מדיזדה (ש"ס) התפטר מתפקידו כממונה על תלונות הציבור
    אענרייך (יהדות התורה- גור) התפטר מתפקידו כממונה על פרויקט המנהלות השכונתיות
    שני הבכירים בקואליציה- מונטג ופרס במשפט
    מכרזים : מכרז פרסום חוצות בבית המשפט
    מכרז ניקיון ופינוי אשפה הוקפא לאחר איום פניה לערכאות
    מוקד עירוני- סוגרים לא סוגרים. יש החלטת בית הדין לעבודה
    מנהלת משאבי אנוש עוד הוצאה מיותרת
    בשבוע הקרוב פג תוקפה של המועצה הדתית, אפילו רשימת המועמדים להיות חברים לא הועברה
    שנה בה מספר הקרוואנים בעיר הכפיל עצמו בעיר- וגם כאלו שנבנו אושרו בדיעבד
    עימותים מול הציבור החילוני- עקירת מתקני ספורט ברמב"ש
    אי תליית דגלים בערב יום העצמאות
    סגירת בי"ס שפות ותרבויות
    אי טיפול בשוק העירוני- צו סגירה הוצא בידי משרד הבריאות
    אי יישום החלטת מועצת העיר להקצבת שני מיליון שקל לפיתוח איזור התעשייה
    אין תקציבים לניקיון- שאל את בלעיש ואת פרידמן
    ואיזה קיץ משעמם עבר עלינו....
    והרשימה היא חלקית, אין טעם להביא עוד נושאים שבהם אבוטבול יכול היה לנהוג אחרת מאשר נהג עד כה. הרי איש לא הפריע לו לקחת עוד יועצים ועוד עובדים.
    וחוץ מזה, הערותינו, הם רק ביקורת, ואם יתקן וילמד לעבוד, נצדיע לו.

    הערה לסיום: די עם השטות הזו שאומרת כי אני שונא חרדים. לו היה טיפ טיפת חכמה בקדקדך היית מבין שמאבקי לא לבנות ברמת בית שמש ג' נועד כדי לשפר את תנאי מחייתך ואיכות חיינו כולנו. במקום להגדיל את העיר ישקיע אבוטבול מאמציו בפיתוח, קידום, שינוי. הרי על זה הלך לבחירות להחזיר את העיר לתושבים.

  5. 12. יש לאבוטבול כמה בעיות פנימיות בציבור החרדי
    דבר או שניים 03/11/2009 06:16
    ואילו היה הציבור החרדי יודע לגשר על אינטרסים, מזמן הוא היה שולט אבסולוטית על העיר.

    ול-8
    ועקנין לא איחד את כל החרדים, כי חלקם לא הצביעו אבוטבול
  6. 11. תגובה למר ציון סולטן
    זאב 03/11/2009 00:47
    מר סולטן, כבודו כתב תגובה של כ-7 שורות וכתוב בהם דבר אחד שלדעתך ראש העיר לא עשה כלום במשך שנת כהונתו הראשונה. הייתי מציע לך להתלוות אליו רק ליום אחד ולראות מה הוא מספיק לעשות לעומת ראשי ערים אחרים. בכל מקרה לומר שראש עיר לא עשה כלום זה מראה על גישה מאוד סובייקטיבית של הכותב. אני בתור תושב בית שמש יכול לומר שהוא עשה ועושה הרבה ואפילו שעדיין יש לי תלונות אבל לא ביום אחד וגם לא בשנה אחת אפשר לתקן את העולם. לסיום מי שיכול לומר על אבוטבול מכל האנשים שאני מכיר בעיר הזו שהוא גרם לקרע בין מחנות בעיר מדבר מתוך שנאה עצמית עמוקה וד"ל
  7. 10. הודאת בעל דין
    יענקי 02/11/2009 17:10
    אחרי ההודאה של המיזרוחניקים שהם עושים יד אחת עם החילונים נגד החרדים, הגיע הזמן שאבוטבול יעיף אותם לכל הרוחות מהקואלטוציה.
  8. 9. בבחירות הבאות חילונים וד"ל יד אחת [לל"ת]
    שמואל 02/11/2009 16:14
  9. 8. ודני ועקנין איחד את החרדים
    יואל 02/11/2009 16:01
    העיקר שאני ועקנין עף מהכסא שלו. מי מתרגש מאיזה ציון סולטן שבסך הכל מנהל מקומון במעברה בית שמש.
    אפשר לחשוב שדני ועקנין המהולל הצלייח לחולל איזה שינוי במשך שנות שלטונו.
    אל דאגה מר ציון- רב המפריד על המאחד בציבור שלכם, מהר מאד תתחילו לריב. בדוק,
  10. 7. שנה אח הספיקה לו וגם זה יותר מדי...
    ציון סולטן 02/11/2009 15:49
    אני הוא אותו עיתונאי שכביכול עמד בראש ההפגנה נגד סיור הקבלנים. לאבוטבול אין אומץ להתמודד מול הטענות של עיתונאים המבינים קצת יותר לכן הוא מעדיף למכור את מרכולתו בחוץ לאתרים שאינם יודעים מה לשאול ובעיקר לבדוק מה נשתנה.
    כדאי לשאול את אבוטבול מה נשתנה בעיר מאז החל לתפקד כראש עיר? התשובה שלו הרבה מילים, תשאלו את מי שחווה את היום יום ותקבלו תשובה אחרת לגמרי- אפס. גורנישט- בשפת האידיש הנהורה. נאדה!! ברוסית אלגנטית. אם תרצו פירוט אשמח לפרט.... אני מציע ל'אבי משה' לשאול שאלות רציניות ולעמוד על כך לקבל תשובות אמיתיות. לדאבון הלב, אבוטבול רק גרם לקרע בין המחנה החרדי למחנה הציוני. ומה בכל זאת עשה אבוטבול? אחרי שנת שלטון הוא הצליח לאחד את המחנה הדתי לאומי והחילוני, מה שהעיר היתה זקוקה לו כל כך לפני הבחירות.
  11. 6. הכוורת....
    ביתשמשניק 02/11/2009 14:29
    אם ראש העיר היה מקיף את עצמו באנשי מקצוע רציניים המבינים את תפקידם הכל היה נראה אחרת. אבל כשיש דובר כ"כ "מוצלח" וראש לשכה "מהסרטים" יוצא שאנו התושבים חיים בסרט רע.
  12. 5. היכן המנהיגות???
    תושב מודאג 02/11/2009 13:41
    אם האיש היה מנהיג אמיתי העשוי ללא חת הראיון היה נראה אחרת ובסופו היינו רואים את ההצלחות הרבות שיכלו להיות בעיר!!!
    חבל מאוד!!!
  13. 4. מה עם טוב?
    שלוימי 02/11/2009 13:14
    מדוע לא שאלתם את אבוטבול מתי הוא יכניס את נציג המפלגה החרדית "טוב" הרב אלי פרידמן לקואליציה?
    הגיע הזמן!
  14. 3. די להסתה
    חיים 02/11/2009 11:21
    העיתונות החילונית בבית שמש מסיתה בצורה מחפירה ביותר נגד הציבור החרדי בכלל וראש העיר בפרט מזעזע לקראות את מאמרי הרעל. איפה ארגון מנוף או בצדק שעושים עבודת קודש שיבואו ויטפלו בהסתה החמורה שעברה את הקווים האדומים
  15. 2. הגזימו
    דת"לי 02/11/2009 09:53
    אני רוצה לראות את כל החברים שלי בעיריה ממשיכים במלחמה שלהם כששוט החיוב האישי על ראשם
    אני חושב שג'קי ושלום וציון ודוד וכל החברים הטובים קצת הרחיקו לכת.
    אתם פוגעים רק בעצמנו
  16. 1. איזה חומר נפץ
    שמשניק 02/11/2009 08:49
    הוא מדבר על מטעני נפץ בעיתונים?
    הראיון כולו מטען נפץ אחד גדול.
    מאברוק לאבוטבול שסוף סוף מחזיר לרודפיו כמו שצריךף