יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

ביתר עילית: הוקצו מגרשים ל-14 מוסדות

אושרו גם תברי"ם בהיקף של כ-18 מיליון שקל להקמת מרכז ואולם פיס קהילתי

אבי משה ח' בחשון תש"ע - 26/10/2009 14:02
 מליאת עיריית ביתר עילית אישרה פה אחד הקצאת מגרשים ל-14 מוסדות תורה וחסד, בתי כנסת ומקוואות בשכונת התמר שבגבעה B2 בעיר. במקביל אישרה מועצת העיר תברי"ם (תקציבים בלתי רגילים) בהיקף של כ-18 מיליון שקלים להקמת מרכז ואולם פיס קהילתי, תחנת פיס לבריאות, שדרוג מבנה הפיס הישן ופעולות לבטיחות בדרכים, תקציבי התברי"ם שאושרו מוענקים לעירייה בפריסה דו-שנתית על ידי מפעל הפיס ומשרד הבינוי והשיכון.
 
[צלם]
ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין אמר בישיבה כי ההישגים הללו הם הודות לאחדות המופלאה השוררת בין כל גווני האוכלוסייה בעיר והפעילות המקצועית של וועדת ההקצאות, חברי ועובדי העירייה. הרב רובינשטיין שיבח את יו"ר ועדת האיתורים, סגן רה"ע, הרב יעקב ויינגרטן וחברי ועדת ההקצאות; המנכ"ל, הרב יהודה גרליץ. הגזבר, הרב יהושע פולק, ומרכז הועדה, מנהל לשכת רה"ע, הרב עקיבא אוביץ על ההשקעה המסירות והמקצוענות שהביאו לאישור, פה אחד, של עשרות הדונם למוסדות התורה והחסד בעיר. ראש העיר ציין כי ההקצאות בוצעו, לראשונה, לאחר שנכנס לתוקפו הנוהל החדש, המחמיר במיוחד, להקצאות על ידי משרד הפנים. הרב רובינשטיין הביע תקווה כי כל המוסדות שלהם אושרו ההקצאות יבצעו את הבניה בפועל ובמהירות הנדרשת עפ"י הנוהל.
 
ההקצאות אושרו לשורה ארוכה של מוסדות תורה וחסד ובהם מוסדות ערלוי, 'נר לרחל ובניה', מקוה טהרה - מוסדות 'בית השם', 'שער התפילה' הכלל חסידי, בית כנסת ומקוה טהרה – 'תפארת בנים', מוסדות 'אמונת ישראל' בנשיאות הרה"צ ר"מ וולפסון, מוסדות תורה וחסד 'מקור הנחל' דחסידי ברסלב, 'תלמוד יוסף' בנשיאות הרב בן חמו, מרכז רוחני 'קול רינה' בראשות הרב בביוף, 'נתיבות חכמה' מיסודו של הרב שמחיוב, 'עזר לחנוך', 'זכרון קדוש', 'עמותת בני תורה בהרי יהודה ביתר'  ו'קהילת בני תורה מנין אברכים'.
 
במקביל, כאמור אישרה המועצה את תקציבי התברי"ם החדשים לבנייה ושדרוג מרכזי הפיס. התברי"ם שאושרו ישמשו להקמת מרכז פיס קהילתי ברחוב ברסלב בשכונת הדקל בעיר בעלות של 12 מיליון שקלים במימון דו-שנתי של מפעל הפיס ומשרד הבינוי והשיכון. הקמת תחנת פיס לבריאות המשפחה בעלות של כ- 3 מיליון שקל, תקציב שמוענק ע"י 'מפעל הפיס', אולם פיס ברחוב דרכי איש בשכונת התמר בעלות של 2.7 מיליון שקל מתקציב מפעל הפיס', שיפוץ ושדרוג מבנה הפיס הישן ברחוב בן איש חי בעלות של 600 אלף שקל, תקציב 'מפעל הפיס' ופעילות לבטיחות בדרכים בהיקף של כ-50 אלף שקל מתקציב שאושר ע"י משרד התחבורה. יצוין, כי מרכז הפיס החדש שבשכונת הדקל ייתן, בעז"ה, מענה לכינוסים ואירועים למוסדות התורה והחסד בעיר שעתה נאלצים לבצע את הכינוסים הללו מחוץ לעיר. המבנה מתוכנן בהתאם לדרישות מנהלי מוסדות התורה בעיר שהגישו את בקשותיהם לראש העיר, עפ"י בקשתו, במהלך החודשיים האחרונים.
 
מבט ממעוף הציפור על העיר ביתר [צלם]
ראש העיר, הרב רובינשטיין אמר כי עם אישור התברי"ם רושמת העירייה פרק חשוב במסכת פיתוחה והתפתחותה של העיר לרווחת התושבים. הרב רובינשטיין שיבח את יו"ר ועדת הכספים, הרב בנימין הרשלר וחברי הוועדה שביצעו עבודה יסודית מקדימה להכנת התברי"ם לאישור המועצה.