יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

מזמור שיר חנוכת תחנת מד"א

תחנת מד"א חדשה באופקים נחנכה בטקס חגיגי בהשתתפות התורמים מצרפת

משה שוורץ ג' בחשון תש"ע - 21/10/2009 12:08
תחנת מד"א חדשה באופקים נחנכה בטקס חגיגי בהשתתפות נשיא מד"א פרופ' יהודה סקורניק, מנכ"ל מד"א אלי בין, ראש עיריית אופקים צביקה גרינגולד, הקונסולית הכללית של צרפת בישראל גב' קולט לה-בראון, יו"ר אגודת ידידי מד"א בצרפת ד"ר לזר קפלן, ועוד.
 
תחנת מד"א באופקים מעניקה שירותים לעיר ולישובים בסביבה. 25% מתושבי אופקים הינם חרדים ו-35% עולים חדשים. תחנת מדא בעיר מאוישת על ידי צוות אט"ן ואמבולנס. בשנת 2008 הצוותים הוזנקו לכ-300 תאונות דרכים, 180 מקרים שבהם היו מעורבים ילדים ו-85 מקרים של פינוי יולדות לביה"ח.
 
טקס חנוכת מד"א החדשה באופקים התקיים במסגרת הכנס השנתי של אגודות ידידי מד"א בעולם (אימד"ק) בהשתתפות 70 נציגים מ-11 מדינות בעולם.
 
התחנה החדשה, בעלות של כ-1,200,000, דולר תרומת אגודת ידידי צרפת, נבנתה על יסודות התחנה הישנה שכבר לא יכלה לשמש את הצוותים והעיר. ההחלטה לבנות תחנה חדשה התגבשה במהלך העימותים בדרום ובמהלך מבצע עופרת יצוקה - כאשר העיר אופקים ספגה פגיעות רקטות ארוכות טווח ו-23 מתושביה נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. התחנה נבנתה בתקן מיגון מחמיר, כדי להעניק הגנה לצוותי מד"א.
 
ראש העיר, צביקה גרינגולד, בירך את התורמים ואת היוזמה של מד"א להקים תחנת מד"א חדשה שתשרת את תושבי העיר במקום התחנה הישנה שכבר לא יכלה לתת מענה הולם לצורכי העיר המתפתחת והגידול באוכלוסייה.
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין, בירך את ראש העיר שהיה שותף לפרויקט, הודה לאגודה הצרפתית על התרומה ועמד על ייחודו של נשיא האגודה הצרפתית ד"ר קפלן. "התחנה החדשה תאפשר לצוותי מד"א באופקים להמשיך ולתת מענה מהיר ומקצועי לתושבי הסביבה, בימי שיגרה ובימי חירום ובלעדי קבוצת התורמים המיוחדת הזו, שפועלת בצנעה ובהשקט, זה לא היה מתאפשר", אמר.


  []
  []