יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

ח"כ הרב מקלב סייר בדרום הארץ

ביקר במוסדות החינוך כדי לעמוד מקרוב אודות צרכי הקהילות השונות

משה שוורץ כ"ז באלול תשס"ט - 16/09/2009 18:48
יו"ר הועדה לפניות הציבור של הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב, ביקר במוסדות החינוך בדרום הארץ יחד עם הרב מנחם שפירא – מנהל המחלקה המוניציפאלית של דגל התורה, במסגרת סיורים שהוא מקיים בסניפי "דגל התורה" ובמרכזי הקהילות החרדיות לחיזוק הסניפים ולעמוד מקרוב אודות צרכי הקהילות השונות.
 
הביקור החל בדימונה, בביה"ס של החינוך העצמאי בעיר, המנוהל ע"י הרב אבנר מוסאי, חבר מועצת העיר. ח"כ הרב מקלב ציין כי בביה"ס ניכרת השקעה רבה בתלמידים, כפי שמוכח מקליטת התלמידים בישיבות קטנות מצוינות. לאחר מכן כן דנו בעניינים מוניציפאליים ובצרכי הציבור החרדי בעיר.
 
הביקור נמשך במוסדות "מסילה בערבה" בירוחם, שם עמד מקרוב על התקדמות הבנייה באגף חדש לת"ת. מנהל המוסדות, הרב רפאל לבנטל, סקר את האופי הקהילתי במקום, וציין שכל אברך המגיע לגור בירוחם, הקהילה דואגת לעבודה עבור רעייתו, ואכן כל נשות האברכים תושבות העיר עובדות באזור. בדבריו סיפר כי הקהילה התורנית בעיר מתרחבת כל העת וקיימות אפשרויות רבות בהוספת יחידות דיור. אברכים תושבי המקום ציינו כי הגיעו לירוחם לתקופה של שנה עד שנתיים, אך נשארו לגור במקום שנים רבות.
 
ביקור מיוחד התקיים אצל המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי קראוס שליט"א. בתום הביקור אמר, כי אכן ניכרת השקעה של ההנהלה בדאגתם לכל צרכי הכלל והפרט, וכי נוכח לראות קהילה דינאמית ומגובשת.
 
באופקים החל הסיור בבנין המפואר בביה"ס התיכון "נווה יוכבד", עם הרב אברהם דייטש, יו"ר "דגל התורה" באופקים, שרבים ממבני הציבור בעיר הוקמו אודות לעשייתו הברוכה במשך שנים רבות בעיר. כן ביקר בת"ת "יסדת עוז" ובת"ת "תורת שמשון". לסיור נלווה הרב יחזקאל שרייבר, מזכיר הסניף. הסיור הסתיים בישיבת סיכום במשרדי "דגל התורה" יחד עם חברי הנהלת הסניף, בה עלה נושא הבניה בעיר, כאשר ישנם קרקעות עבור בניית מאות יחידות דיור שניתן לשווקם במחירים אטרקטיביים, אך צריך להסיר חסמים בירוקראטיים. כן בקשו הנוכחים לפעול להוזלת מחיר הנסיעה בתח"צ למרכז ולבאר שבע.
 
את הסיור חתם ח"כ הרב מקלב בנתיבות. הביקור נפתח בקמפוס המפואר של בתיה"ס התיכוניים בעיר יחד מנהלה הוותיק הרב נתן וייס, יו"ר סניף "דגל התורה", ובמועדון לילדים מיוחדים של "עזר מציון", בניהולו של הרב נפתלי קובר, מזכיר סניף "דגל התורה" ויועץ ראש העיר.
 
בישיבת סיכום שנערכה בסניף "דגל התורה" בעיר, אמר ח"כ הרב מקלב, כי הפעילות הברוכה של נציגי הסיעה בעיר, יחד עם שירותים עירוניים מעולים הניתנים ע"י ראש העירייה לציבור החרדי, הופכים את המקום לאידיאלי למגורים לזוגות צעירים.
 
במהלך הסיור שוחח ח"כ מקלב עם ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר, ושיבח אותו על פעולותיו הברוכות לטובת הקהילה החרדית בעיר, כפי ששמע מפי ראשי הקהילה. עוד השתתפו בסיור, הרב נתן וויס – יו"ר דגל התורה נתיבות, הרב יצחק אפשטיין, חבר מועצת העיר. הרב צבי בוקסנבוים, מנהל הלשכה לשירות הציבור שע"י "דגל התורה"; הרב מושיאל מימון, חבר הסניף ומנהל ת"ת נטעי ראובן, הרב חנוך זיידל, מנהל מוסדות "משכן התורה".

  [צלם]

  [צלם]

  [צלם]

  [צלם]

  1. 1. אין כמו מקלב! חזק ואמץ! ! ! [לל"ת]
    יצחק 16/09/2009 20:12