יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

56,000 תלמידים בבני-ברק

החינוך הממלכתי בעיר לקראת מחיקה: רק 61 תלמידים ילמדו בגנים החילוניים

משה שוורץ ל' באב תשס"ט - 20/08/2009 12:40
במערכת החינוך בבני ברק ילמדו בשנת הלימודים תש"ע כ-56,000 תלמידים בגילאים 3 עד 18, וזו המערכת החינוכית מהגדולות ביותר בערי הארץ. כך נמסר בנתונים שהוגשו לחברי המועצה ולגורמים חינוכיים בעירייה שהתכנסו בראשות ראש העיר הרב יעקב אשר.
 
במסגרת החינוך היסודי בעיר לומדים 26,730 תלמידים, מהם בחינוך החרדי 12,417 תלמידים, 12,700 תלמידות ו-1,041 תלמידים בלבד בממלכתי-דתי ובממלכתי.
 
בגילאי העל-יסודי 15,871 תלמידים, לפי חלוקה של 7,420 בישיבות קטנות, 6,403 בבתי- ספר תיכון חרדיים לבנות (סמינרים), ו-1,685 בממ"ד ובממלכתי.
 
במסגרות גני הילדים יהיו 12,145 תלמידים, מהם 7,500 בגני התתי"ם, 4,110 בחינוך החרדי לבנות, 465 ממלכתי דתי, 61 בממלכתי.
 
בחינוך המיוחד נמצאים למעלה מ- 1,500 תלמידים בכמה בתי"ס: בית חנוך, עלה, אהל-שרה, מרכז שלמה ו"תורה ודעת", כיתות לחינוך מיוחד בבתי"ס רגילים ו-46 גנים טיפוליים.
 
ראש עיריית בני-ברק, הרב יעקב אשר, הדגיש בדבריו, כי כל משאב אפשרי הושקע בפיתוח המסגרות החינוכיות והוקצו כ-13 מליון שקלים חדשים בעבודות שיפוצי קיץ במגוון נרחב ביותר של מוסדות חינוך, ומהם, לראשונה, למעלה מ-2 מיליון שקל לישיבות הקטנות.
 
העבודות במוסדות השונים כוללות השלמות לבינוי, מתקנים, הצללה, תוספת מזגנים, עבודות חשמל ותקשורת, שקתות חדשות, עבודות בטיחות, תחזוקה, מתקני מים, עבודות לשיפור נגישות ועוד, וכל זאת תוך הערכות מוקדמת והתארגנות מסודרת ובזמן, ובנוסף לכך התקציב המוגדל למוסדות ניתן, בתיאום עם המנהלים לפי צרכי המוסדות, כשהחלוקה הכספית היתה פר תלמיד.
 
בין השיפוצים שעלות כל אחד מהם מאות אלפי שקלים: בתי הספר בית יעקב, מסורת ישראל, שיכון ג', זכרון-מאיר, ותתפלל חנה, כלל חסידי, סמינר כהנא, סמינר תהילה, גור, סמינר ויז'ניץ, סמינר וולף, סמינר חסידי, סמינר אלקיים, סמינר מאיר, תלמודי-תורה אור דוד, אוהלי אברהם, רזי-לי, כינור-דוד, איש מצליח, בי"ס "קוממיות", בי"ס לחינוך מיוחד "עציון", גני ילדים ברחוב בעל התניא, ברחוב מנחם וברחוב וינרב ושיפוצים מקיפים בגנים בסכום של 3,620,000 שקל מתוך הסכום הכולל של כ-13 מליון שקלים חדשים.
 
ראש העיר הוסיף, כי העירייה נערכת להעברתם למבני קבע חדשים ברחוב חזון אי"ש, באזור פרדס ברמן, של חמישה תלמודי תורה: "תורת אמת", "לקח טוב", "פרי חדש", "בוסטון" ו"אורחות חיים"; העברת שלושה תלמודי תורה: "איש מצליח", "אור מרדכי" ו"כינור דוד" למבנים זמניים שהעירייה שכרה והכשירה, לקראת בניית מבני קבע בעבורם בשכונת אור-החיים ובינוי כיתות ואגפים חדשים בבתי ספר תלמוד תורה "רבי עקיבא" מרכז, סמינר אלקיים, סמינר כהנא, בית יעקב שיכון ג', וכיתות עמלניות בסמינר וולף. המדובר ב-145 כיתות לימוד חדשות, שמהוות תנופה מרשימה במוסדות החינוך.
 
הרב אליהו דדון, סגן ראש העיר וראש אגף החינוך החרדי ומר אליהו ורבין, חבר הנהלת העירייה וראש אגף חינוך ממ"ד ומ"מ מסרו, כי כל עבודות שיפוצי הבטיחות הביאו להסדרת רישיונות הפעלה למוסדות החינוך, התקיימו קייטנות בחופשת הקיץ ברמה איכותית ברחבי העיר לתלמידי בתי ספר וגני ילדים במחירים מוזלים, וכמו"כ יופעלו, לראשונה, צהרונים לילדי אמהות עובדות שילדיהן יזכו לארוחת צהריים מזינה, פעילות חברתית ועזרה בשיעורי בית.
 
הרב יהונתן ספרא, מנהל אגף החינוך שהציג סקירה כללית על מערכות החינוך המגוונות בעיר הטעים בדבריו, כי בניגוד למוסדות החינוך בערים אחרות, שבהם מגיעים התקציבים הממשלתיים, בלא קשיים ובלא דרישה של רישיון הפעלה, הרי שבמגזר החרדי, שאינו רשמי, יש צורך בהשגת רישיונות ממשרדי החינוך והבריאות, גם בחינוך הרגיל וגם בחינוך המיוחד, גם בבתי"ס וגם בגנ"י, ובלעדיהם לא מועברים תקציבים. משום כך נאלצת העירייה לאשר תקציבים בלתי רגילים בסכומים כספיים גדולים, כדי לקבל את הרישיונות להפעלת המוסדות.
 
הרב יהודה לוי, המשנה למנהל באגף החינוך ומנהל המח' לחינוך מיוחד הדגיש, כי בכניסתו לתפקידו בעירייה בשנת ה'תשס"ב פעלו בעיר 18 גנים טיפוליים, ואילו, כיום, מספרם מגיע ל-46, וזאת בשל יתר פתיחות בחברה לנושא ובשל הפעלת מסגרות למידה ברמה גבוהה. השנה גם נפתח בי"ס חדש "תורה ודעת" בן 10 כיתות לליקויי למידה, בהנהלת צוות מקצועי מעולה ומיומן.
 
הרב גבריאל כהן, מנהל מחלקת גני ילדים באגף ציין את רמתן הגבוהה של הגננות העירוניות, שכולן בעלות ניסיון רב וכולן עומדות בפיקוח מתמיד של האגף לחינוך מוכר לא רשמי במשרד החינוך. בנוסף לכך, הגננות העירוניות עברו הכשרה מקצועית מיוחדת, בשיתוף עם ארגון "עזר מציון" ועמותת "אשלים", ויש להן את הכלים לאיתור בעיות מוטוריות ולמתן מענה לילדים הזקוקים לכך.