שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

ביתו של ראש העיר רעד מהפיצוץ

לא, אין מדובר בפיגוע, אלא בפיצוץ ניסוי במחצבה ליד אלעד, הגורמת להטרדות וזיהום אויר בעיר. וידאו ותמונות

משה שוורץ כ"ב באב תשס"ט - 12/08/2009 15:44
בהתאם לסיכומים מישיבת הועדה לפניות הציבור של הכנסת שדנה בנושא מפגעי הרעש והאבק אשר מגיעים ממחצבת הנסון, סיירו אנשי לשכת ראש העיר ונציג אלעד הירוקה בשטח המחצבה והתרשמו מהפעילות הנעשית במקום. ואף חזו בפיצוץ האדמה הסלעית בזמן אמת.
 
לאחר הדיון בכנסת בו הועלו טיעונים קשים על מטרדי רעש, אבק, וזעזועי קרקע בעיר אלעד, אשר מקורם ככה"נ בפיצוצי הסלעים של מחצבת הנסון, ערכו נציגי העירייה יחד עם מנהלי מחצבת "הנסון" סיור מקצועי באתר, כדי להתרשם מקרוב אחר העבודה והמפגעים היוצאים ממנה.
 
הסיור החל בסקירה מקיפה על פעילות המחצבה, ולאחר מכן על התוכניות להפחתת הרעש, האבק וזעזועי הקרקע. מנהל מחצבות מרכז של הנסון מר ניסים ג'ברי אמר כי נעשות פעולות כל הזמן כדי להימנע ממטרדי האבק, לצורך כך המחצבה מביאה מים מים-המלח כדי לפזר על כבישי הגישה, וכך "להדביק" את הקרקע, כדי למנוע את האבק הנוצר מנסיעת משאיות על הצירים.
 
 

לצורך כך גם הגבילו בהנסון את מהירות הנסיעה למינימום. לאחר מכן תיאר את התוכניות להפחתת מטרדי הרעש באם ישנם כאלו, ואמר כי לאחר שמוצו עתודות הקרקע באזור המרכזי, והקרקע עמוקה דיה, בתוך שנה וחצי – עד שנתיים, יורדו כל מכשירי הגריסה והנפות לעומק הקרקע, וכך הקרקע תמנע את פיזור הרעשים והזעזועים מהמכונות.
 
בנוסף צוין, כי במקום בו עומדים מתקני הגריסה והנפות יוקם אתר ירוק לרווחת התושבים, ובסמוך לו – המשך לאזור תעשייה.
 
במסגרת הסיור הופעלו מספר טונות של חומר נפץ, והוא נעשה בהשהיות של 25 מילי-שניה מכל פיצוץ, כשבמרחק משם עומדים מנהל לשכת ראש העיר הרב חזי חנונו, דובר העירייה איתי גדסי, ונציג אלעד הירוקה הרב מנחם שם טוב, יחד עם מנהלי "הנסון" כדי להתרשם מעוצמת הפיצוץ.
 
בשעה שנקבעה, נשמע פיצוץ עמום באדמה, אך לא הורגש זעזוע באדמה. אך עם זאת, למרבה הפלא, ראש העירייה הרב יצחק עידן ששהה בביתו באותה שעה ושוחח בטלפון עם מנהל לשכתו הרב חנונו אמר כי הרגיש כי "ביתו רעד".
 
לאחר הסיור סוכם בין הנוכחים כי חברת הנסון תגביר את שיתוף הפעולה וההידברות עם העירייה, והארגונים "חרדים לסביבה" ו"אלעד הירוקה" במטרה לטפל במכלול הנושאים לשיפור ורווחת איכות חיי התושבים באלעד. וכן תיבדק אפשרות להודיע לתושבים בטרם הפיצוץ.
 
בנוסף, כמוסכם בוועדה לפניות הציבור, יזורזו ההליכים והפעולות כדי לזרז ולקדם את הטמנת מתקני החציבה בתוך בור החציבה, פעולה אשר תשפר ותצמצם לעין ערוך את המפגעים הקיימים באזור ותשפר את איכות חיי התושבים, זאת לדעת כל הגורמים המקצועיים, העירייה והתושבים. המשרד להגנת הסביבה יערוך בדיקות נוספות למחצבה של עמידה בתקנים, פיקוח ובקרה צמודים, תוך שימת דגש על זיהום האוויר ועוצמת הפיצוצים. ובמסגרת הקרן לשיקום מחצבות, עם סלילת כביש 471, תוקם סוללת עפר, תישתל צמחייה ויעשה פיתוח נופי מתאים לרווחת התושבים.
 
חשוב לציין, כי יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ הרב אורי מקלב הודיע כי לאור הטענות בדבר העלייה הגבוהה בשיעור התחלואה של תושבי הסביבה ובמיוחד אצל תינוקות וילדים, בכוונתו לפנות לסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, בבקשה לבצע בדיקה מקצועית וסקר מקיף בנושא, בישוב אלעד ובקיבוץ נחשונים, הסמוכים למחצבת הנסון.
 
במסגרת פעילות העירייה עם חברת "הנסון" מתוכננים סיורים מודרכים לתלמידי בתי הספר ותלמודי התורה בעיר במחצבה. סיור עם הסברים מפורטים ומעניינים על אופני החציבה, שיטות פיצוצי הקרקע, הכרייה, גריסת הסלעים, ופיצוץ קרקע בזמן אמת.