יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

האם יימצא הפתרון לפקקי מוצ"ש בב"ב?

העירייה ומשרד התחבורה דנו במציאת מסלולים חלופיים לתחבורה הציבורית ברחבי העיר

משה שוורץ ט' באב תשס"ט - 30/07/2009 20:34
עיריית בני ברק ומשרד התחבורה יפעלו למציאת פיתרונות למציאת מסלולים חלופיים לתחבורה ציבורית מבני ברק לערים שונות ברחבי הארץ, כדי למנוע עומסים ברחובות מסוימים ולשפר את זרימת התחבורה בעיר. כך סוכם בפגישת עבודה שהתקיימה בלשכת ראש עיריית בני-ברק, הרב יעקב אשר ונציגים מהעירייה וממשרד התחבורה, שנתכנסה לדון במכלול נושאים אלו.

בפגישה בה השתתפו הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש האגף לתשתיות ולפיתוח; הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה והרב יעקב קוליץ, ראש לשכת ראש העיר, נמסרה סקירה על מצב התחבורה הציבורית בעיר וממנה, ובין היתר נמסר כי בעיר פועלים 7 קווים עירוניים, 4 קווים ראשיים לתל-אביב ו-39 קווים, בהפעלת 8 חברות שונות, מבני-ברק לריכוזי אוכלוסיה חרדיים כירושלים, אלעד, מודיעין-עילית, רחובות, תפרח, בית-שמש, ביתר-עילית, אשדוד, קריית-יערים, חיפה, רכסים, צפת ועוד.
 
אחת הבעיות העיקריות שהועלו ושדנו בהן במשותף עם נציגי משרד התחבורה, מר דרור גנון, סגן מנהל אגף בכיר לתחבורה ציבורית והרב שלמה רוזנשטיין, חבר הנהלת עיריית ירושלים ויועץ למשרד התחבורה בתחום המגזר החרדי, ריבוי אוטובוסים בקווים בינעירוניים שעוצרים באותן תחנות ומשום כך, לא אחת, הנהגים נאלצים להמתין לפינוי התחנה כדי לאפשר מתן שירות לנוסעים. ראש העיר הרב יעקב אשר, קרא למשרד התחבורה לבחון חלוקה נכונה יותר לתחנות עצירה בין הקווים, וכן למצוא פיתרונות מיידיים לעומסים במוצאי שבתות שבתקופת הקיץ, ששעות הנסיעה בהם הן מועטות ביותר מחד גיסא וציבור גדול מאד של נוסעים מאידך גיסא.
 
בתחום זה, הוצע לאתר נקודות מוצא מהיר לקווים התדירים ביותר: 402 לירושלים, 280 לאלעד ו-350 לאשדוד. נושא זה נמצא כבר בבחינה הנדסית, לצורך הגשת המלצות, כדי להגיע לשיפור בהקדם למשתמשים בקווים אלו.
 
נושא מרכזי אחר שהועלה בפגישה הוא מניעת התבססות מערך התחבורה הציבורית על ציר אחד, בלא כיסוי טוב ליתר אזורי העיר, כשהפיתרון המוצע הוא דילול התנועה בציר הראשי ע"י העברת חלק מהתשומות לצירים חלופיים, ולצורך זה כבר אותרו צירים פוטנציאליים אפשריים ונבחנת האפשרות לפתיחת קווים על הצירים החלופיים.