יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

פיקוד העורף ערך תרגיל בבית שמש

אלוף פיקוד העורף: בית שמש תשמש כפיילוט לחלוקה לרובעים בשעת חירום

אבי משה ה' באב תשס"ט - 26/07/2009 08:23
היערכות לשעת חירום שמקיפה אזורים רבים בארץ לא פסחה על בית שמש, אך למרות זאת בבית שמש יש חידוש מרנין ומיוחד שלפי דברי אנשי פיקוד העורף, תוכנית העבודה של בית שמש תילמד גם למקומות אחרים, כאשר בית שמש משמשת כפיילוט עבור תוכנית זו.
 
כחלק מהפקת הלקחים ממבצע "עופרת יצוקה" החליט ראש עיריית בית שמש לתגבר את מערך פיקוד העורף והמוכנות לשעת חירום בבית שמש, ובמסגרת זו למסד שיתוף פעולה בין ארגוני המתנדבים בבית שמש לבין פיקוד העורף, כאשר מחלקת הבטחון של העירייה וועדת פס"ח - מל"ח תשמש ראש גשר בין כל הגופים.
 
לצורך כך חולקה בית שמש לשלשה רובעים, ולכל רובע הוצמד ארגון מתנדבים שיפעל ברובע זה יחד עם פיקוד העורף. בבית שמש אומנם יש עשרות ארגונים, אך מי שנבחרו היו שלשה ארגונים גדולים: "עזרת אחים" שיופקד על השכונות החרדיות, "למען אחי" שיופקד על האזור הדתי לאומי ברמת בית שמש א", ו"שעלי תורה" שיופקד על העיר הוותיקה.
 
ביום רביעי החל התרגיל הגדול בבית שמש שלווה אף בניסוי צופרים, ובמהלכו הגיעו עשרות חיילים מפיקוד העורף ואלו פעלו יחד עם המתנדבים בשורה של מבצעים שונים, ובמרכזם תרגיל של נפילת טיל על מוסד חינוכי.
 
בסיומו של התרגיל נערכה בלשכתו של ראש העיר הרב משה אבוטבול ישיבה לסיכום בין כל הגופים השונים, בה נטלו חלק נציגי פיקוד העורף, סמנכ"ל העירייה דוד סיטבון המרכז את נושא המוכנות לשעת חירום מטעם העירייה, עוזרו של ראש העיר אסף מטרי, וכן ראשי שלשת ארגוני החסד.
 
מפקד נפת מטה יהודה - בית שמש, אמר בדבריו כי עיריית בית שמש הובילה מהלך של מקצוענות שמעמיד את המוכנות ברמה גבוהה ביותר. הוא העריך לשבח את ארגוני המתנדבים הנתונים רוח גבית ועושים מלאכת קודש.
 
מפקד הנפה גילה כי יום קודם ערך סיור במפקדת הנפה, האלוף יאיר גולן מפקד פיקוד העורף, שהביע התפעלות רבה מתוכנית חלוקת הרובעים של בית שמש, ואמר כי בית שמש היא העיר הראשונה בארץ שמובילה מהלך שכזה, והתוכנית תועתק גם למקומות נוספים.
 
אסף מטרי עוזרו של ראש העיר, שפועל רבות בנושא, אמר בדברי הסיכום כי בית שמש מתברכת בארגוני חסד רבים, אך כאן ישנם שלשה ארגונים גדולים ומובילים, ולפי הנכונות שלהם והפעילות שלהם אנו רואים כי אכן הבחירה הייתה נכונה.
 
סמנכ"ל העירייה דוד סיטבון אמר שכמי שמלווה את היערכות בבית שמש לשעת חירום מזה שנים, הוא יכול לומר שתרגיל כפי שנעשה היום לא זכור לו. הפעם אין לנו סתם רשימה של מתנדבים שצריכים לחפש אותם, אלא כוח מאורגן ואיכותי ואנשים נפלאים שאפשר לעבוד אתם ולהוביל יחד את ההיערכות לשעת חירום.
 
קצין הבטיחות של העירייה שלי גיל, סיפר שרק לאחרונה היה בכנס של קציני הבטיחות העירוניים, ושמע את אלוף פיקוד העורף שנתן כלים חדשים להיערכות כהפקת לקחים מהמלחמות האחרונות, ואכן הדברים הללו מיושמים כיום בבית שמש.
 
את הסיכום האחרון נתן מפקד היקל"ר של בית שמש ברוך אדמוני, שהביע התפעלות מכושר הניהול של ראש העיר הרב משה אבוטבול, שהראה יכולות מדהימות תוך ירידה לפרטים. גילנו סגנון חשיבה מחוץ לקופסה, ואם חשבנו שהתרגיל הוא של בית שמש, גילנו עד מהרה שהעירייה היא בעצם זו שבוחנת אותנו.
 
בישיבת הסיכום גם נשאו דברים ראשי הארגונים, כשכל אחד בסגנונו הביע את שמחתו ליטול חלק במבצע היערכות מתוך תקווה ותפילה שהתרגילים תמיד ימשיכו להיות "על יבש", ושלא נצטרך חלילה להגיע לשעת מלחמה אמיתית.
 
מהעירייה נמסר, כי על-פי הנחייתו של ראש העיר הרב משה אבוטבול החלוקה לרובעים לא נערכה בעל-פה בשיטת ה"יהיה בסדר", אלא הוצגה מפה מסודרת ומחייבת עם חלוקה לכל אזור ולכל רחוב, כמו כן הובהר כי הפעילות של הארגונים תמוסד גם בהמשך יחד עם פיקוד העורף, ויערכו מעת לעת תרגולים לכל המתנדבים.