שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

עמידר תשקם תשתיות בשכונות בית שמש

ראש העיר: שיווק השכונות החדשות לא יבוא על חשבון תושבי השכונות הוותיקות

אבי משה כ"ט בתמוז תשס"ט - 21/07/2009 21:45
"בית שמש שיודעת בימים האחרונים צמיחה אדירה בכל הנושא של בניית שכונות חדשות עם אלפי יחידות דיור, זוכרת היטב גם את תושבי השכונות הוותיקות, דור מייסדי העיר, ובכל הליך שרק נעשה העירייה בוחנת מה ניתן לשפר ומה ניתן להוסיף בשכונות הוותיקות של העיר", כך אמר ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול בישיבת עבודה שקיים בלשכתו עם יעקב ברוש מנכ"ל חברת "עמידר".
 
חברת עמידר, שכחברה משכנת של משרד השיכון אחראית על מאות רבות של יחידות דיור בבית שמש, במיוחד בשכונות הוותיקות, הגיעה לפגישה ולסיור בבית שמש עם צוות מכובד בראשות המנכ"ל, מנהל מחוז ירושלים יוסי אבוטבול ומנהלי סניף עמידר בבית שמש.
 
ראש העיר שיזם את הפגישה, אחר בקשות רבות שהגיעו ללשכתו מתושבים באזורים ישנים של העיר, המתגוררים בדירות של עמידר וסובלים לדבריהם מתחזוקה לקויה ומתשתיות רעועות, הודה כבר בראשית דבריו לאורחים הנכבדים מחברת עמידר שהגיעו לבית שמש כדי ללמוד יחד מה ניתן לשפר והיכן ניתן לקדם.
 
הרב אבוטבול הוסיף, כי בואם של הנציגים הבכירים ביותר בחברת עמידר לבית שמש והירידה שלהם לתוככי השכונות, פותחת דף חדש ביחסי העירייה וחברת עמידר, ומכך ייהנו ללא ספק אותם משפחות המתגוררות בשכונות שהוקמו לפני עשרות שנים ועד עתה לא זכו לשדרוג ושיקום.
 
בתום מסכת הברכות, יצאה המשלחת של חברת עמידר לשכונת רמת לחי, כשאליהם מתלווה מ"מ ראש העיר מאיר בלעיש, כשאת הסיור מדריך אסף מטרי עוזרו הבכיר של ראש העיר, שנקרא על ידו לרכז את הפעילות מול חברת עמידר.
 
בשכונת רמת לחי ישנם עשרות דירות שנבנו לפני כחמישים שנה ע"י חברת עמידר. תושבים בשכונה שגילו את המשלחת הנכבדה הציגו בפניהם את מצוקת התושבים המתגוררים בבתים ישנים שחלקם סדוקים ורובם מוזנחים ברמות כאלו ואחרות.
 
בהמשך הגיעו לשכונת הדיור להשכרה "ממזרח שמש", שכונה חרדית שנבנתה ע"י משרד השיכון לפני עשר שנים, אך סובלת ממחסור במבני ציבור וכן בגינות נוי ומשחקים.
 
בתום הסיור העלו נציגי העירייה מ"מ ראש העיר מאיר בלעיש, ואסף מטרי עוזרו של ראש העיר את דרישת העירייה לבוא לקראת התושבים, ולשקם את תשתיות השכונות הוותיקות.
 
מנכ"ל עמידר שרשם לפניו את הדברים, הודיע כי הם שמחים להיות שותפים של העירייה בפרוייקטים חשובים שכאלו שבאים לקראת משפחות אלו. לכך הודיע כי הם בודקים את הדרכים כיצד לשקם את החזות החיצונית של הבנינים בשכונת רמת לחי, וכן לערוך ניקיון מקיף בכל המעברים הפנימיים והחצרות בשכונה.
 
בשכונת "ממזרח שמש" חברת עמידר תבדוק את שיקום הגינות והתאמתם לצורכי השכונה בת אלפי הילדים, כן יבדקו סיוע לשיפוצים פנימיים למתגוררים בדירות של עמידר.
 
בתום הסיור סוכם שלאחר שהדברים יתלבנו היטב מול כל הצוותות של חברת עמידר, תיערך פגישה נוספת עם יוסי אבוטבול מנהל המרחב בחברת עמידר, בלשכתו של מ"מ ראש העיר מאיר בלעיש בשיתוף הדרג הבכיר בעירייה, עוזרו של ראש העיר אסף מטרי, ונציגי השכונות.
 
ראש העיר משה אבוטבול אמר כי תוצאות הפגישה והסיור מלמדים כי לבית שמש יש כיום אוזן קשבת במשרדי ממשלה ובחברות הממשלתיות, בית שמש נתפסת בכל המקומות האלו כעיר של עתיד ותקווה, ולכן כל משרד שמח לקחת חלק בבניינה של בית שמש תוך שיתוף פעולה אמיתי ופורה עם עיריית בית שמש.