יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

"אעשה בכל יכולתי לסייע לבית הספר"

לנוכח התנכלות העירייה, ביקר ח"כ הרב משה גפני בביה"ס 'נתיבות משה' באור יהודה

משה שוורץ ז' בתמוז תשס"ט - 29/06/2009 07:20
ההתנכלות המתמשכת של הנהלת עירית אור יהודה לבית הספר התורני 'נתיבות משה', נדונה בביקור מיוחד שקיים ח"כ הרב משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, בבית הספר ביום שישי האחרון, זאת לאחר שבלשכתו התקבלה פנייה דחופה מהורי התלמידים ומהנהלת בית הספר.
 
בסיכומה של ישיבה ממושכת עם קבוצת ההורים, בה השתתפו גם מנכ"ל "לב לאחים" הרב אליעזר סורוצקין, הרב מנחם שפירא מנהל המחלקה המוניציפאלית של 'דגל התורה' והרב יצחק גוטליב מנהל בית הספר ורכז 'לב לאחים' באור יהודה, הודיע הרב גפני כי ימשיך ויפעל בכל יכולתו למען בית הספר.
 
הצורך הדחוף בקיום הפגישה נוצר לאחר שראשי העיר הגבירו לאחרונה את מלחמתם בבית הספר, כשהם מצהירים בריש גלי על כוונתם לפעול בכל הדרכים לסגירת בית הספר.
 
בית הספר 'נתיבות משה' הוקם על-ידי פעילי 'לב לאחים' באור יהודה עבור ילדי משפחות המתקרבות לחיי תורה ומצוות, כאלו שעדיין אינן יכולות לשלוח את ילדיהם לבתי הספר של החינוך העצמאי שמיועדים למשפחות שומרות תורה ומצוות. לדברי ראשי העיר, הצלחתו של בית הספר גרמה לעזיבת תלמידים רבים את מערכת החינוך הממלכתית לטובת בית הספר התורני, דבר שהביא לסגירת כיתות בחנוך הממלכתי.
 
עקב כך הכריזה העירייה מלחמה נגד בית הספר התורני בכל החזיתות ואף שלחה מכתבים למשרד החינוך בבקשה לסגור את בית הספר. במקביל הופצו על ידה שמועות כאילו כביכול בית הספר התורני ייסגר וזאת במטרה לגרום לבהלה וחוסר וודאות בקרב הורי התלמידים.
 
התנכלות העירייה לבית הספר התורני לא נשאה פרי, ולקראת שנת הלימודים הבעל"ט ממשיך בית הספר לגדול בצורה משמעותית. הורים רבים ממשיכים כל העת להתעניין לרשום את ילדיהם לבית הספר. לדאבון לב, מחוסר מקום נאלצת הנהלת בית הספר להשיב פניות הורים רבים ריקם ובכך ניטלת מהם האפשרות לחנך את ילדיהם לתורה ויראת שמים.
 
בעקבות זאת פנו ההורים והנהלת בית הספר לח"כ הרב משה גפני, שעמד לימין בית הספר מיום הקמתו, בבקשה לבקר בבית הספר ולהיפגש עימם כדי לגבש דרכי פעולה להפסקת ההתנכלות לביה"ס ולמציאת מבנה הולם שייתן מענה הן לתלמידים הקיימים והן לקליטת התלמידים החדשים.
 
תלמידי בית הספר קבלו את פניהם של הרב גפני והאורחים, בפתח בית הספר, בשירת 'ברוך הבא', כשלידם ניצבים ההורים הנרגשים כשבעיניהם דמעות. את הישיבה עם האורחים פתח וניהל מנהל ביה"ס הרב יצחק גוטליב. הוא סקר את התפתחותו של בית הספר כשהוא מודה למנכ"ל 'נתיבות משה' הרב צבי בוימל על עזרתו להתפתחותו של ביה"ס.
 
מנכ"ל 'לב לאחים', הרב אליעזר סורוצקין, שיבח וברך את ההורים על מסירות הנפש שלהם לחינוך ילדיהם וביקש מהם להשמיע דברים. ואכן, ההורים השמיעו דברים נרגשים ביותר. ראשון ההורים סיפר כיצד אברך מפעילי 'לב לאחים' הגיע לביתו בכל שבוע כדי ללמוד איתו תורה ואיך כתוצאה מכך גמלה בליבו ההחלטה לרשום את ילדיו לביה"ס התורני. אחריו דיברו הורים נוספים שציינו את רמת הלימודים הגבוהה שבבית הספר, העולה על רמתם של כל בתי הספר הממלכתיים באור יהודה.
 
הם ציינו את מסירותו המלאה של צוות המורות לתלמידים ואת החמימות המיוחדת לה זוכים התלמידים. "ללא בית הספר ילדינו לא היו יודעים על תפילה, תורה, שבת, כיבוד הורים ואמונה", אמרו. הם סיפרו כי בפגישתם עם ראש העיר הוא אמר להם שאין בכוונתו להכיר בקיומו של בית הספר הזה.
 
ההורים התחננו בפני האורחים שיעשו ככל שביכולתם כדי שלבית הספר יהיה מבנה מרווח שיאפשר פתיחת הכיתות החדשות בתחילת שנה"ל הבעל"ט. הרב גפני, שההתרגשות מדברי ההורים ניכרה על פניו, הבטיח להורים כי יעשה ככל יכולתו לדאוג למבנה מתאים לביה"ס ויעלה את הנושא לפני הנהלת משרד החינוך. בסיום דבריו הביע את התקווה כי ראש העיר ישנה את עמדתו ויפעל לרווחתם של כל ילדי העיר.