יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

תושבי העיר אלעד נאמנים לניקיון

15 תושבים מהעיר הוסמכו לחלק דו"חות וקנסות לעברייני איכות סביבה

משה ריבלין ו' בתמוז תשס"ט - 28/06/2009 10:35
כחלק מהובלת נושא הטיפוח הסביבתי באלעד, הוסמכו כ-15 נאמני ניקיון תושבי אלעד.
 
אלעד הפכה זאת כבר למסורת כעיר הזוכה מידי שנה – כבר עשור – לחמישה כוכבי יופי מטעם המועצה לישראל יפה. ואשר איכות החיים בה היא ברמה גבוהה מכל הבחינות. העיר מטופחת ומתוחזקת בקפדנות, כשבאופן ייחודי, העירייה מתחזקת גם את חצרות הבתים, מה שמוגדר כשטח פרטי פתוח, כאשר הכל נשלט ממרכז בקרה ממוחשב ביעילות רבה.
 
תושבי אלעד שהוסמכו, עברו פעילות הסברה על-ידי רכז מחלקת תחרויות וסניפים במועצה, מר קובי ישכיל, שהסתכמה במבחן הסמכה ובהענקת תעודה החתומה על-ידי השר להגנת הסביבה גלעד ארדן.
 
המועצה לישראל יפה, שמה לעצמה ליעד להנחיל את המודעות הסביבתית בישובים ורשויות שונות ברחבי הארץ באמצעות פעילויות שונות. כחלק מפעילותה זו, הסמיכה המועצה 15 תושבים מאלעד, כשכולם הם אנשי השלטון המקומי. המטרה בהסמכה זו היא יצירת נציגות סביבתית ביישוב אשר תפיץ את הבשורה הסביבתית לשאר אנשי היישוב, ותביא לתוצאות הרצויות של שמירה על הסביבה. בהמשך יוסמכו גם נציגי בתים ואנשים פרטיים.
 
במועצה לישראל יפה אומרים כי אלעד נבחרה לאחד מהיישובים הללו דווקא משום שהראתה עד היום מודעות סביבתית גדולה ואף זכתה בציונים גבוהים בתחרויות של המועצה לישראל יפה של "קריה יפה".
 
הסמכות שיש כעת בידי נאמני הניקיון היא הטלת דוחו"ת וקנסות, בהתאם לקריטריונים וחוקים קבועים שנקבעו מראש, לכל מי שנתפס כפוגע בסביבה.
 
יש לציין כי בחודש האחרון סיירו ברחבי העיר חברי ועדת השיפוט של המועצה לישראל יפה, כדי להתרשם מהפיתוח הסביבתי והטיפוח החזותי והשמירה על הניקיון בעיר לקראת שלב הגמר בתחרות כוכבי היופי, וכן בתקווה אף לזכייה בדגל היופי.
 
ראש העיר, הרב יצחק עידן, אומר כי "זוהי תעודת כבוד לעיר ולעירייה, שבעיר של בני תורה המתפתחת כל העת ואשר יש בה ריבוי מבורך של ילדים, מצליחה העירייה יחד עם תושבי העיר, להביא לשמירה על ניקיונה ויופייה של העיר".