יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

חזית חדשה נגד ניר ברקת

גדולי ראשי הישיבות פרסמו מכתב הקורא לנציגים לפתור את מצוקת הכיתות ברמות א'

אבי משה כ"ד בסיון תשס"ט - 16/06/2009 18:19
מאבקם של תושבי רמות א' נגד ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת בגין כוונתו להעביר מבנה מתרוקן של בית ספר במרכז השכונה לטובת בית ספר המשרת רובו ככולו ילדים מחוץ לשכונת רמות וחלקם מחוץ לירושלים, עולה שלב. גדולי ראשי הישיבות והרבנים חתמו השבוע על מכתב, הקורא לנציגות החרדית בעירייה לפתור את מצוקתם של יותר מ-1,300 ילדי השכונה הלומדים במקלטים, מרתפים ואולמי ספורט.
 
בכינוס חירום שהתקיים השבוע בביתו של הגאון רבי ישראל גואלמן שליט"א, רבה של קהילת 'שערי תבונה' ברמות א', השתתפו הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א מראשי ישיבת מיר; הגאון רבי ברוך שמואל דויטש שליט"א מראשי ישיבת קול תורה; הגאון רבי נתן זוכובסקי שליט"א מראשי ישיבת 'גאון יעקב'; הגאון רבי ישראל אהרן קופשיץ שליט"א מראשי ישיבת 'תורה אור'; הגאון רבי זבולון שוב שליט"א ראש ישיבת 'דרך אמת'; הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי שליט"א מנהל רוחני ישיבת אורחות תורה; הגאון רבי אברהם נובוגרוצקי שליט"א מראשי ישיבת 'אור ישראל'; הגאון רבי יהודה אוברמייסטר שליט"א; הגאון רבי יעקב וינר שליט"א; הגרי"א נוימן שליט"א; הגרש"י גלבר שליט"א; הגאון רבי צבי אליאך שליט"א ועוד. למערכה הצטרפו רבנים נוספים, שלא הצליחו להשתתף בפגישה והביעו תמיכה במאבק, כדוגמת הגאון רבי דוד כהן שליט"א, ראש ישיבת חברון והגאון רבי אריה פינקל שליט"א ראש ישיבת מיר ברכפלד, שלא יכלו להגיע מסיבות אישיות.
 
הרבנים הגאונים שהטריחו עצמם להשתתף בכינוס דנו ביניהם על המצב והביעו את מחאתם על כך שמבנה אשר מיועד לשרת את ילדי השכונה עומד לעבור לגוף חינוכי מחוץ לשכונה. הרבנים העלו על נס את עבודת הנציגים החרדיים בעירייה ובמיוחד ציינו לשבח את מאמציו המיוחדים של מ"מ וסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך החרדי, הרב יצחק פינדרוס שפועל לטובת ילדי רמות בפרט וילדי ירושלים בכלל. בסיום הכינוס חתמו הרבנים על קריאה נרגשת לנציגות החרדית לעשות כל שביכולתם למנוע את המשך ההתנכלות לתושבי השכונה.


ראשי הישיבות בכינוס  

בשבועות האחרונים נודע כי בכוונת העירייה, להעביר בשנת הלימודים הקרובה מבנה בית ספר בשכונת רמות א' לטובת בית הספר רפפורט מתלפיות, וזאת חרף העובדה שתושבי השכונה סובלים ממצוקת כיתות חריפה – בו כ-1,300 ילדים שוכנים במבנה של 18 כיתות לימוד בלבד, והיתר בקרוונים לא תקניים, באולמות ספורט ובמקלטים, ועם הגידול הטבעי לשנת תשס"ט מוצאים את עצמם מאות תלמידים ותלמידות ללא כיתת לימוד – לשנה הקרובה יש צורך ב-47 כיתות תקניות.
 
השבוע חתמו מאות משפחות נוספות בשכונה על עצומה נוספת שהוגשה לראש העיר ניר ברקת. דובר ועד התושבים, ר' שעיה הורויץ מוסר, כי "אף שאנו מגלים אוזן קשבת בעיריית ירושלים, ועד ההורים והנהלות בתי הספר לא קיבלו עדיין שום מסמך משום גורם עירוני המעניק פתרון מעשי למצוקת הכיתות החמורה. על כן, טרם נפתח רישום ומטה הפעולה ברמות ימשיך לפעול על פי התוכנית הכוללת כנסים, הפגנות, מאבק ציבורי ומאבק משפטי".
 
הורוויץ מוסיף כי במאבק של התושבים תומכים גם נציגים מהמגזר החילוני והדתי לאומי בעיר, "אף אחד לא מבין את חוסר ההיגיון של העירייה שמתכוונת להביא תלמידים מחוץ לרמות ומחוץ לירושלים לשכונה בעלת גידול טבעי עצום הסובלת ממצוקת כיתות קשה וחריפה", אמר.
 
  1. 2. הולכים לבנות בנין חדש לשערי דעת
    שלום 17/06/2009 16:38
    פינדרוס הבטיח בנין חדש לשערי דעת. וכבר עכשיו מתחילם לבנות.
  2. 1. מה הרעש?
    איציק 17/06/2009 15:04
    בסך יש לת"ת שערי דעת 4 מנדי"ם והיתר בתוך בנין.
    הם עושים רעש כאילו כולם בתוך מקלטים.