יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

גנבי מתכות עקרו צנרת גז מבניינים באשדוד

דובר תחנת הכיבוי: ניצוץ קטן יכול היה ח"ו לגרום לאסון. זוהי סכנת חיים

יצחק בוסקילה כ"ה בסיון תשס"ט - 17/06/2009 07:23
דיירים רבים בכעשרה בניינים באזור רחוב יהודא המכבי ברובע ו' התעוררו בליל שבת כשהריחו ריח חריף של גז. צוותי תחנת כיבוי אש באשדוד הוזעקו לבדיקת מקור ריח הגז שהורגש היטב באזור והתברר כי מקורן של הדליפות הוא בגנבי מתכות שעקרו את צנרת הנחושת המספקת גז בישול ל-10 בניינים באזור.
 
לדברי להב משה עמר, דובר תחנת כיבוי אש במרחב עקירת הצנרת בוצעה ב-4 בניינים ברחוב יהודא המכבי ובבניינים ברחוב דוב גור, אבן עזרא ובכיכר סגל. בהגיע הכבאים לזירות השונות הם הבחינו כי צנרת הגז נתלשה ונעקרה תוך גרימת נזק וונדליזם לתשתיות הגז. הכבאים סגרו מיד את צוברי הגז ולמקומות הוזעקו טכנאים של כל חברות הגז המעורבות באירועים וניידות משטרה.
 
עמר אמר עוד: "מדובר בבניינים ישנים בני 4 קומות. התופעה מדאיגה כי אין מדובר בדליפת גז קטנה אלא בצינורות פתוחים לגמרי מהם 'בורח' הגז וכל ניצוץ קטן עלול היה לגרום ח"ו לפיצוץ אדיר. היתה לנו תופעה דומה בראש השנה אז נעקרה הצנרת מכ-40 בניינים, הדבר יכול להביא ח"ו אסון אם גנבי הנחושת לא יפסיקו להזיק בוונדאליזם החמור".
 
בתוך כך, ביום שני בשעות הצהריים סיפרו שכנים רבים, כי באזור חטיבת הנגב ברובע ג' וברובע ו' ברח' אברהם שפירא חזר על עצמו המקרה שוב, כאשר ניסו להדליק את הגז בבית אך לא היתה תגובה, מבדיקה קצרה התברר שצינורות הגז נחתכו בזדון בצורה מסוכנת מאוד וכך גרמו לעשרות דיירים להיות מנותקים מגז במשך זמן רב ובנוסף היתה סכנה גדולה לשכנים.
 
אחד השכנים סיפר, כי ברח בבהלה יחד עם ילדיו לאחר שריח הגז התפשט בכל הבנין והזמינו מיד את המשטרה שהגיעה תוך זמן קצר. תוך כדי כך, הזעיקו את חברת סופרגז ששלחה טכנאים כדי לסגור את ולאטום את הדליפה באופן מיידי עד לתיקון והחזרת הגז מחדש.
 
השוטר שהביט בהשחתת צינורות הגז ברחוב אברהם שפירא אמר לדיירים, כי מדובר בתופעה חמורה ומסוכנת עד מאוד והמשטרה תפעל ככל יכולתה בהקדם לעצור את המשחיתים ולהעמידם לדין. עוד ציין כי רק ביום שני השבוע קיבלו כשלושים תלונות על השחתת צינורות גז באזורים שונים כנראה ע"י גנבי המתכות.
 
טכנאי 'סופרגז' שהוזעק לרח' חטיבת הנגב אמר, כי החברה רואה את הנזק באופן חמור ומסוכן מאוד ותעשה הכל כדי לתקן את הנזקים. תיקון זה כמובן אינו כלול בשירות החברה, אך וודאי תבוא בהתחשבות ניכרת לקראת התושבים שניזוקו בדמי השתתפות. באזור ג' מטפלת סופרגז בלמעלה מעשרים דירות שנחתכו מהם צינורות גז ומקוים לפטור את הבעיה בהקדם. על הדיירים כעת לפקוח עין ולבדוק את אזור ארונות הגז ותקינות הצינורות שהכל כראוי.
  1. 4. בלי בג"ץ ובלי בצלם
    מגיב סדרתי 17/06/2009 12:41
    רבין המנוח אמר בשעתו: "לשבור לערבים את הידיים והרגליים, בלי בג"צ ובלי בצלם"
  2. 3. רבין המציא את הביטוי
    צולניק 17/06/2009 10:54
    רבין הוא זה שהמציא את הביטוי באינתיפאדה הראשונה "לשבור את הידיים והרגליים", אבל תעזבו את רבין הוא היה 'רביזיוניסט, ליכודניק בדם'.
  3. 2. לקשור את הידיים
    קבל עם 17/06/2009 10:37
    אני כבר שומעת באוזני רוחי את אנשי 'בצלם' ועוד תמהוניים חסרי כיוון, הדורשים לקשור את הידיים למי שמתבטא בצורה: 'לשבור את הידיים לגנבים'
    והרי הם בני אדם, היכן הדמוקרטיה? זכותו של כל יצור אנוש לספק את צרכיו, ואם מדובר בצינורות גז, זו גם זכותו וכו' וכו' עפ"ל
    המשטרה אצלנו מומחית בלשבור ידיים רק בהפגנות של 'דוסים'. מעבר לכך- ידיה קשורות.
  4. 1. לשבור את הידיים
    צבי 17/06/2009 10:16
    צריך לשבור את הידיים לגנבים, רק כך יפסיקו לגנוב.