הידעת כי ישנה דעה הלכתית הקובעת כי בבני ברק אסור לאכול חמץ ביו"ט שני של אחרון של פסח?
נ. ליברמן א' בניסן תשס"ט - 26/03/2009 10:00
לאחר עלייתו לארץ של מרן החזון אי"ש, והעתקת מקום מגוריו מתל אביב לבני ברק, היה נוהג ביו"ט שני של גלויות - כל איסורי יום טוב לחומרא.
גם הרב מבריסק, הגרי"ז- אשר מקום מגוריו היה בירושלים, החמיר להיזהר ביו"ט אחרון של פסח מאיסור חמץ בשכונות החדשות בירושלים.
וכן נהג גם הגרא"י פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר.
מנהגים אלו, נובעים מפסיקת הרמב"ם, כי ביישובים החדשים בארץ ישראל, אשר לא היו קיימים בימי בית שני, זמן בו היה ביה"ד מקדש את החודש על ידי עדי ראיה למולד הלבנה ולאחר מכן שולח שליחים לכל קהילות ישראל להודיע על ראש חודש ביום המסוים, יש לנהוג יום טוב שני של גלויות.
ומכיוון שבירושלים, לדוגמא, בזמן בית שני היישוב היה כלפי דרום ולא כלפי צפון, לדעת גדולים אלו, היה דין השכונות החדשות כיישוב חדש בארץ ישראל, שצריך לנהוג בו יו"ט שני.