יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

נסיונות

השווער שלי - מוסר השכל ודרך חיים - פרק הסיום

העיתונים כתבו הרבה על אותה שליחות, וחמי היה מקריא בלעג מר את כל המשפטים על אודותיי ומביישני מאד. התקופה ההיא הייתה קשה מנשוא עבורי. זו הייתה שנת הנישואין הרביעית שלי, ואני ספגתי כמות גדולה של ביזיונות.

עולם החסידות כ' בתשרי תש"ע - 08/10/2009 13:00

לפרק ג'

"כשהייתי בן עשרים וארבע, קרא לי האדמו"ר שלנו, והטיל עלי שליחות חשובה, של מוליך ומביא בתוך מערכת סבוכה של ענין צבורי שהתרחש. קודם לכן מעולם לא רציתי להיות עסקן וגם עכשיו איני רוצה בכך, אבל האדמו"ר שלנו לא הטיל עלי תפקיד של 'מאכער', אלא תפקיד של אהרן הכהן, המשכין שלום בתוך המחנה. הסכמתי לדבריו והתפללתי שעתיים בכל יום סדר תפילה מיוחד, שישמור עלי ד' ויגן על נקיון כפי בתוך תפקיד קשה וסבוך זה. כאשר נודע הדבר לחמי היא התחיל ממש יוצא מכליו.

"הבלים. לכלוך ושחיתות" אמר על המערכת הפוליטית כולה. "אוי לא למי שנכנס לביב השופכין הזה שאינו יוצא משם אלא מזוהם ומלוכלך".

איש גדול היה חמי, עליו השלום, תלמיד חכם ובקי מופלג. איש חריף בעל מוח מן הדור הקודם, שלא ציפה את רגשותיו בכיסויים של נימוס. הוא הטיח בי דברים קשים, וכאשר אמרתי לו כי האדמו"ר הטיל עלי שליחות זו, אמר כי בי האשם. אם לא הייתי קרוב בנטיותי הטבעיות להגרר אחר ויכוחים ומחלוקות לא היה מטיל עלי שליחות זו. איך אשא פני ברחוב, היה מקונן, כשחתני הת"ח עוסק בפוליטיקה, ד' ירחם ויציל.

התקופה ההיא הייתה קשה מנשוא עבורי. זו הייתה שנת הנישואין הרביעית שלי, ואני ספגתי בה כמות גדולה של ביזיונות. העיתונים כתבו הרבה על אותה שליחות, וחמי היה מקריא בלעג מר את כל המשפטים על אודותיי ומביישני מאד.

"איני נוטר לו טינה על כך" אמר הרב פנחס בהתעוררות "להפך, בזכות תגובותיו העזות למדתי הרבה מאד כיצד להתמודד עם תגובות הציבור בכלל. אבל בשעתו הרגשתי שאיני יכול לעמוד בכך. בתוך מצוקה נכנסתי אל האדמו"ר אשר שלחני וסיפרתי לו את כל העובר עלי, לאחר שהקשיב לדברי, אמר לי האדמו"ר שני דברים. הראשון, עצוב. והשני, מפתח לחיים שלמים של אושר.

"דע לך שאתה חייב להתמודד במערכה הזאת ולצאת ממנה מחוזק ובעל שיטה בהירה, מפני שעוד נכון לך עתיד גדול העוסק בתחומים אלו דווקא" אמר האדמו"ר בראשונה וליבי נפל. קיוויתי לסיים ענין זה ולברוח הרחק אל ביתי, והנה רומז לי האדמו"ר בדבריו שעוד יזדקקו לי שוב ושוב, ואיך אעמוד בכך?

"אבל" הוסיף ואמר "המפתח להבנת הזולת לבינך, ובעיקר בין מי מבני משפחתך לבינך, היא סוד הענווה והביטול. חז"ל אמרו שאש אינה יכולה לבעור על עץ אחד בלבד, והיא חייבת להיאחז בשניים.

"אסביר לך כיצד להימנע בכל מחיר מכך שתאחז בך האש. אל תחפש אישור לדעותיך אצל מי שחולק עליך. ברר לעצמך היטב היטב את האמת שאתה דוגל בה, ולאחר מכן שמור אותה בוערת בעמקי ליבך, ואל תציע אותה למכירה פומבית בכל הזדמנות. דייך שאתה עצמך יודע, שכל מעשיך מכוונים לאמת ולשם שמיים.

"אם בא מישהו לחלוק עליך, אל תחשוב שמן השמיים רומזים לך להגן על עמדותיך. מן השמיים מבקשים ממך רק זאת, שתלמד לשמוע, להבליג, לבלוע את עלבונך ולהחריש. רומזים לך מן השמים שתהיה עניו וסבלן. שמע את החולק עליך והתגבר על הרצון הטבעי להשיב לו, וכי מה לך אם פוגעים בכבודך? ד' יתברך ישמור עליו למענך.

"אם תמחל על כבודך ותעשה עצמך קטן ועניו תינצל מכל הנזקים וכך תשמור על העץ שלך שלא יאחזו בו הלהבות."

דממה שררה בחדר, כאשר סיים הרב פנחס את ציטוטיו מן האדמו"ר שלו.

"האם יש לך שאלות?" שאל בקול רך אחרי שתיקה ארוכה.

"נדמה לי שלא" אמרתי וקמתי ממקומי "הדברים בהירים ומאירים ואכן פותרים את הבעיה משורשה. אני אלך לנסות ואם תיווצרנה לי בעיות—"
"פנה אלי בכל שעה שתרצה, ואני אעזור לך" השלים הרב פנחס את דברי וליווני אל הדלת.

אין  בכוונתי להכנס לפרטי הנסיונות שבאו אלי לאחר מכן, וכיצד נאבקתי בחריקת שיניים להגן על הכבוד העצמי שלי אשר הושפל שוב ושוב, זה לא היה קל. אין שום מידה נשברת בלא עמל, אבל האמת הגדולה התחילה להאיר לי ואני ידעתי, שבעצם זכיתי במתנה גדולה, וכל שליחותי החינוכית איננה אלא עטיפה למעלה האישית האמיתית, שהתחלתי לרכוש לי. מעלה שלא היכרתי קודם ומעולם לא ידעתי לעמוד עליה באמת, מידת הענווה.
כל אחד שליבו רגיש ושכל מבין לו, יוכל לקרוא שוב ושוב את דברי האדמו"ר הנכוחים והאמיתיים, ולהינצל בעזרתם מכל מחלוקת ומכל צרה שהיא. אמן.

  1. 3. אכן, מעולם החסידות...
    מערכת אתרוג 16/10/2009 11:06
    מדור זה הינו מתוך העיתון עולם החסידות,
    לפרטים נוספים ניתן לראות www.olamhachasidut.com
  2. 2. שכחתי להוסיף...
    גילי 15/10/2009 22:51
    אני קוראת בעיון-עניין רב את המדור הזה... תודה
  3. 1. שאלה
    גילי 15/10/2009 22:50
    מעניין אותי לדעת, האם המאמרים-סיפורים-נסיונות שנכתבים במדור זה, עולים לאתר מהעיתון "עולם החסידות" או שזה מתפרסם רק לאתר שלכם- והכתב קורא לעצמו 'עולם החסידות'? (אני יודעת שיש עיתון כזה אך לא ראיתי אותו מקרוב)