יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

13 חלות? ממחר סיפור יקר!

המשפחות שנוהגות לקנות בכל שבת 13 חלות לסעודת שבת, יתחילו לחשוב אולי פעמיים. אמנם מדובר בגידול של כעשרים אגורות בלבד, אך הגרפים מטפסים ליותר מ-3% התייקרות

איתן פריד, כ"ד באב תש"ע - 04/08/2010 15:26

רק על הלחם לבדו אפשר לשלם עשרות שקלים, זאת בתנאי שאתם משפחה ברוכה, שנוהגת לברך ברכת המזון פעמיים ביום. אם הרגלי האכילה אצלכם נמוכים יותר - תוכלו לקוות לאוברדראפט נמוך יותר. ובמעט פחות דרמטיות: מחירי הלחם מתייקרים החל ממחר (ה') ומחיר הלחם בפיקוח יעלה בכ-3.5%, ויעמוד על יותר מארבעה שקלים וחצי לכיכר לחם אחיד.

משרד התמ"ת, שנדרש לאשר את ההעלאה במוצר היסוד, תולה את הייקור בעלייה החדה במחירי החיטה בעולם, שייקרו את הקמח. ולשריפות ברוסיה יש מה לומר בנושא.

החל ממחר, ערב שבת ראה, חלה (חצי קילו) תעלה 5.02 שקלים, לעומת 4.84 שקלים בשבוע שעבר, לחם אחיד פרוס יעלה 6.9 שקלים לעומת 6.66 שקלים, ולחם לבן פרוס 500 גרם יתומכר ב-6.13 שקלים לעומת 5.92 שקלים היום. גם הלחם הפשוט ביותר לא נמלט מההתייקרות: הלחם אחיד (כהה) ולחם לבן יעלו 4.6 שקלים, לעומת 4.44 שקלים עד כה.

 העלאת תעריפי הלחם מגיעה לאחר שבשנת הכספים האחרונה הורה משרד התמ"ת דווקא על הורדת מחירי הלחם שלוש פעמים ברציפות, ש'תוגמלה' בהעלאה של פעם אחת במחירים.

הלחם יקר, החלה יקרה. מתחילים לאכול עוגות?