יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

חברה בבעלות לבייב תחלל שבת

תיירים רבים באילת התפעלו מאמיצותם של בעלי 'עיר המלכים', בהחלטתם לסגור אותו בשבת, למרות מיקומו האסטרטגי במעוז חילוני מובהק. קידוש השם רב נגרם כתוצאה מכך. לאחר הפסדים רבים, מנסים להרוויח על חשבון יום השבת

ראובן שטיין, א' באייר תש"ע - 15/04/2010 18:58
באסיפת בעלי אגרות החוב של חברת 'אלרן נדל"ן', הציג גדי דנקנר, בעל השליטה בחברה, בפני גופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים, איך מתכננת החברה לפרוע את חובותיה לבעלי האג"ח.

"החברה עושה כל מה שהיא יכולה על מנת לגייס סכום של שלושה מיליון שקל שחסרים לה על מנת לעמוד בהתחייבויותיה ברבעון השני. אנחנו עובדים קשה מאד על מנת לגייס את הסכום החסר", אמר דנקנר.

חברת 'אלרן נדל"ן' מחזיקה בכ-38% מפרויקט 'עיר המלכים' באילת. היום החברה מעדכנת את בעלי המניות, כי לפרויקט עיר המלכים חוב בהיקף של כ-63.5 מיליון שקלים לבנק לאומי, ונמצאת בהפרה של תשלומי הקרן. החברה הגיע להסכמה עם שותפתה בפרויקט, אפריקה ישראל (38%), לפתיחת הפארק בשבת.

עד כה התפעלו תיירים רבים באילת מאמיצותם של בעלי הפארק בהחלטתם לסגור אותו בשבת, וזאת למרות מיקומו האסטרטגי במעוז חילוני מובהק, בעיר בה רוב העסקים פתוחים בשבת רח"ל. כעת, כך נדמה, גם חומה זו נפרצת ולא יישאר מקום אחד לרפואה, הסוגר את דלתותיו בפני תיירים חילוניים ולא יהודיים ביום המנוחה היהודי והלאומי.

החברה אומרת כי ההסדר עם בעל השליטה החרדי הושג בזכות כך שמפעילי הפארק בשבת יהיו עובדים נוכריים.

מהחברה נמסר בתגובה ל'כלכליסט': "כל עוד האתר הופעל ונוהל על ידי שותפות שכללה גם את אפריקה ישראל, המקום לא עבד בשבת - למרות המשמעות הכלכלית הברורה לכל. עתה, משיושכר הנכס וינוהל ע"י גורם שאינו קשור לאפריקה ישראל, לא נוכל כמובן להוסיף ולהשפיע על מועדי הפתיחה של האתר".

חברת 'אלרן' מבקשת להדגיש כי "אנו מעריכים מאוד את העובדה כי השוכרים נענו לפניותינו והבהירו כי אם אומנם יחליטו להרחיב את שעות הפעילות האתר, הם ינקטו באמצעים הקיימים – ניהוליים וטכנולוגיים, למזעור חילול השבת שייגרם במקום, ככל שיוכלו".