יום שלישי ט' באדר ב תשפ"ד 19/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

פרויקט שדה התעופה תמנע יוצא לביצוע

הממשלה אישרה אמש את תחילת תכנון פרויקט הקמת שדה התעופה בתמנע שיחליף את שדה התעופה באילת. התכנוך יארך כשנה והקמת שדה התעופה שעלותו 1.7 מיליארד ש"ח תארך 3 שנים

יוסי בלוך, כ"ה בתמוז תש"ע - 07/07/2010 17:52
לאחר קיפאון של שנים, פרויקט הקמת שדה התעופה בתמנע יוצא לדרך. הממשלה אישרה אמש (ג') את הצעת ההחלטה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים - ישראל כץ, להתחיל בתכנון המפורט של שדה תעופה בינלאומי חדש בתמנע,  שיחליף את נמל התעופה הקיים באילת.

שדה התעופה החדש בתמנע הנמצא כ- 18 קילומטר צפונית לאילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים ארציות.

כזכור, בביקורו של השר באילת בחודש מאי השנה, אישר השר את עלות הכנת התכנון המפורט בכפוף לאישור שר האוצר, שכאמור התקבל בהצבעה. ראש העיר אילת – מאיר יצחק הלוי, ברך את השר על נחישותו לקדם את פרויקט הקמת שדה התעופה, העולה בקנה אחד עם תוכנית השער הדרומי ועם התכנון העתידי של העיר אילת.

ממשרד התחבורה נמסר, כי המכרז לתכנון המפורט של שדה התעופה בתמנע צפוי להסתיים במהלך חודש ספטמבר 2010. במקביל לקידום התכנון של השדה יבחרו משרדי התחבורה והאוצר גורם מקצועי בינלאומי שיבחן את הפרוגרמה להקמת שדה התעופה שהוכנה על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת) ויגיש את מסקנותיו בתוך 45 יום.

על פי ההחלטה שאושרה עלות הכנת התכנון המפורט המסתכם ב- 56 מיליון שקלים לא תמומן מתקציב המדינה אלא ממקורות פנימיים של רשות שדות התעופה (רש"ת). לדברי השר, התכנון המפורט של השדה ימשך כשנה.

עוד נקבע בהתאם להחלטת הממשלה, כי משרדי התחבורה והאוצר יציגו בפני שרי התחבורה והאוצר את עמדותיהם באשר לאופן המימון וההקמה של שדה התעופה החדש. בהעדר הסכמה בין השרים יובא הנושא להכרעת ראש הממשלה.

עלות בניית שדה התעופה בתמנע נאמדת ב 1.7 מיליארד שקלים והיא תמשך כשלוש שנים. הפרויקט יכלול בין השאר הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך 3600 מטר שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל יעד באירופה וכן מגדל פיקוח, אזורי תפעול ומערכת תחבורתית הכוללת מערך כבישים ומגרשי חנייה לרווחת הנוסעים. כמו כן יכלול הפרויקט טרמינל נוסעים מרווח, שמונה עמדות חנייה למטוסי רחבי גוף ובינוניים, תשע רחבות חנייה למטוסי טורבו- פרופ', (דוגמת מטוסי דאש 7)  וכן חנויות דיוטי- פרי, בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג.

במסגרת התוכנית להקמת שדה התעופה בתמנע יורחב כביש הערבה בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים, שניים בכל כיוון. עם השלמת הכביש תמשך הנסיעה מתמנע לאילת כ- 10 דקות בלבד.

שר התחבורה ציין, כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר. כמו כן הוא יגביר את רמת הבטיחות באילת וישפר את איכות החיים של תושבי העיר.  

  [צלם]

  [צלם]