יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

חשש: המשבר התעשייתי חוזר?

חשש לסימן המורה על משבר חוזר בתעשייה: ברבע הראשון של השנה ירדה צריכת הדלקים במפעלים בכ- 6% בממוצע; ברבע הראשון של השנה שילמו המפעלים על דלקים כ- 755 מיליון שקל

איתן פריד, י' בסיון תש"ע - 23/05/2010 11:48

האם המשבר בתעשייה חוזר? ברבע הראשון של 2010, חלה ירידה של כ-6% בממוצע בצריכת הדלקים לתעשייה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמה בכ-263 אלף טון; ברבע הראשון של השנה המפעלים הוציאו על דלקים כ- 755 מיליון שקל. כך מסרה נאוה סלע, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים.


סלע הדגישה, כי הירידה המחודשת בצריכת הדלקים בתעשייה, אשר משמשים כתשומת אנרגיה משמעותית, מצביעה על ירידה בתפוקות ומהווה אישור נוסף לכך שהתעשייה עדיין לא יצאה מן המשבר.


סלע מציינת, כי מניתוח הנתונים עולה כי צריכת המזוט בתעשייה ירדה בכ- 4.2% ברבע הראשון של השנה לעומת הרבעון הקודם וירידה זהה גם לעומת הרבעון המקביל אשתקד. צריכת המזוט הסתכמה ברבע הראשון של השנה בכ- 179 אלף טון.


צריכת הסולר בתנורי בעירה בתעשייה ירדה בכ- 19% ברבע הראשון של 2010 לעומת הרבעון הקודם וירידה של 35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. צריכת הסולר בתנורי בעירה הסתכמה ברבע הראשון של השנה בכ-  13 אלף טון.


צריכת הגפ"מ (גז פחמימני מעובה) בתעשייה עלתה בכ- 16% ברבע הראשון של השנה לעומת הרבעון הקודם וירדה בכ- 4.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צריכת הגפ"מ הסתכמה ברבע הראשון של השנה בכ- 87 אלף טון.