יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

השירות ברשות המיסים - עכשיו מהר יותר

רשות המיסים פרסמה היום את הדו"ח השנתי על שירות הציבור לשנת 2009. לפי הדו"ח התקצר משמעותית זמן השירות לפונים באמצעות הרשת לכדי כ-9 ימים

אהרן שיין, כ"א באייר תש"ע - 05/05/2010 11:39
שיפור בשירות. רשות המיסים מפרסמת היום (רביעי) את הדו"ח השנתי על פניות הציבור לרשות באמצעות הרשת לשנת 2009, מהנתונים עולה כי , זמן הטיפול הממוצע בפנייה באמצעות מערכת מפ"ל (מערכת פניות לקוחות) עומד על כ- 9 ימים. זאת לעומת שנת 2008 שבה עמד זמן הטיפול הממוצע בפניה על 11.5 ימים, ובשנת 2006, כשהושקה המערכת, עמד זמן הטיפול הממוצע על כ- 63 ימים.
 

מערכת מפ"ל, המופעלת ע"י חטיבת שרות לקוחות, בניהולה של הגב' יעל שביט, סמנכ"ל בכיר שירות לקוחות ברשות המסים בישראל, הינה מערכת ממוחשבת לטיפול בפניות לקוחות המועברות באמצעות האינטרנט ונענות על ידי מערך של כ- 100 מנהלי פניות, במטה ההנהלה ובמשרדי הרשות. המערכת פותחה במטרה להתמודד עם ריבוי הפניות באינטרנט, במגמה לשפר את השירות ולייעל אותו, תוך הקטנת הצורך במפגש פרונטאלי של הלקוח עם עובדי הרשות.

ברשות המיסים מונים את השיפורים שבוצעו במערכת ה-מפ"ל בשנת 2009, בין השאר, הוקם מאגר של שאלות ותשובות לסייע לגולשים באתר למצוא את המידע לו הם זקוקים, בנוסף, פותח סקר משוב למשתמשים בשירותי ה-מפ"ל, זאת לצורך ניטור ובקרה של איכות ורמת השירות.

מהדו"ח עולה כי בשנת 2009 התקבלו באמצעות ה-מפ"ל 16,427 פניות, בממוצע כ- 1,369 פניות בחודש, מתוכן, 43% מהפונים הינם שכירים, 23% עצמאים, 9% מייצגים.

העניין שלשמו השתמשו האנשים במפ"ל: 65% מהפונים פנו בשאלות הנוגעות למס הכנסה, 11% בנושא מכס, 9% בנושא מסוי מקרקעין ו-8% בנושא מע"מ.

זמן הטיפול הממוצע בפניה עמד על כ- 9 ימים, זמן הטיפול הממוצע בפניה בעניין מיסוי מקרקעין עמד על כ- 4.5 ימים; הטיפול בנושאי מע"מ כ- 8.4 ימים, בנושאי מכס כ- 9.4 ימים ובנושאי מס הכנסה כ- 10 ימים.