כלכלה
המשפחה החרדית עוברת ל"ירוק - שחור"
שינויים בדפוסי צריכת המזון במגזר החרדי: מנתוני מכון גיאוקרטוגרפיה עולה כי בשנה האחרונה 55% ממשקי הבית במגזר החרדי הקפידו על קניית מוצרי בריאות
אהרן שיין, ה' באייר תש"ע - 19/04/2010 11:06
ירוק – שחור. הטרנד הבריאותי בציבור החרדי פוגש אותנו בכל פינה, במדפי הרשתות והמרכולים, בבתי המרקחת ובמודעות בבית הכנסת - כולם מכריזים על סגולותיו הבריאותיות של המוצר אותו אתם מתבקשים לרכוש. סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה מגלה את הנתונים אודות צריכת הבריאות בחברה החרדית.
מסתבר שבשביל המשפחה החרדית מוצרי בריאות וטבע כבר אינם בגדר מותרות. למרות העלויות הגבוהות יותר, מסתבר שאנשים רבים בוחרים לקנות את המוצרים "הבריאים" יותר זאת על אף עלותם הגבוהה יותר בדרך כלל. סקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה מגלה כי 55% ממשקי הבית החרדיים רוכשים מוצרי בריאות, מתוכם 15% מקפידים על כך מאד.
נתון זה אינו מפתיע את צביקה באש, מנהל השיווק בחברת B&D –המייצרת מוצרי בריאות: "המעבר למטבח בריא מתרחש היום כמעט בכל בית. מוצרי מזון טבעיים ובריאותיים הם חלק חשוב מהווי הבית, בפרט כשמודבר על בית חרדי האמון בין השאר גם על הציווי 'ונשמרתם לנפשותיכם'. בשונה ממה שנהוג לחשוב, הצרכן החרדי אינו תמים. הוא למד להסתכל על גב האריזה, לזהות מרכיבים בעייתיים ולצרוך מוצרים טבעיים ואיכותיים בעלי ערך מוסף מבחינה בריאותית". עוד הוא מוסיף "כי הציבור החרדי למד עם השנים להעריך את חשיבותם ומעלתם של מוצרי הבריאות הטבעיים, והוא מוכן להשקיע ולשלם עבורם קצת יותר".