יום שלישי ט' באדר ב תשפ"ד 19/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

ספר

געש

מחבר: יעל שפירא
מו"ל: רובינשטיין ספרים
פעם היא ביקשה מאבא שיעשה לה צמה.
"איך עושים צמה?" אבא שאל.
"מחלקים לשלוש", היא אמרה, "ואז שמים אחד על האמצע ואחד על האמצע, מהצד הזה ומהצד הזה, עד שנהיה צמה. זה בכלל לא קשה".
"אז תעשי לעצמך", אבא אמר.
 

המשטח הזה שאנו חיים עליו יום-יום ושעה-שעה, המראות והקולות, קטעי השיחות שנלקטים באוויר, הבוקר והערב, החיוך והעצב, ההמולה הזורמת תמיד להיכן-שהוא, כל אלו הם רק ציפוי דקיק למה שמתחולל מתחת.
 

העולם האמיתי נמצא שם, בפנים, בעומק, כה רועש וגועש עד שאי אפשר לשמוע את ההמולה שמעל.
 

לעולם הפנימי חוקים משלו, קצב משלו, פרופורציות משלו. וככל שהוא פורה יותר, כן רבה השפעתו כלפי מעלה, כצמרת עץ שהיא מפוארת יותר ככל ששורשיה עמוקים יותר. וגם אם לעיתים נוח לנו להעמיד פנים שהוא כלל לא קיים, זה רק מפני שעדיין לא חפרנו די באוצרותיו.
 

"געש". כך נקרא הספר המרגש של הסופרת יעל שפירא. קראנו את הסיפור הראשון בספר "הכל בחשבון", ומיד לאחר מכן ניגבנו לחלוחית שהצטברה בעינינו.
 

הסיפור עוסק בילדה ממשפחה קשת יום, במורה פרטית ובטוב לב עצום. הוא כתוב בשפה קולחת והדיאלוגים שבו, בין נועה התלמידה למיכל המורה, הצליחו בהחלט להכניס אותנו לאווירה. התרגשנו יחד איתן.
 

362 עמודים בספר, 28 סיפורים. שווה בהלחט.
 

הוצאת ספרים רובינשטיין. מחיר מומלץ 59 שקלים.

(הרשל הקורא)